خبرگزاری کار ایران

تویسرکانی در دیدار با رییس بخش داوری سازمان جهانی مالکیت معنوی؛

نهاد داوری نقش مهمی در کاهش دعاوی مربوط به مالکیت معنوی دارد

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۶۱۲

معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد: با توجه به نقش مهم داوری در کاهش دعاوی مرتبط با ثبت مالکیت‌های معنوی به ویژه ثبت اختراعات و علائم تجاری، مصمم بر ایجاد نهاد داوری تخصصی در کشور هستیم.

به گزارش ایلنا، احمد تویسرکانی معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با رییس بخش داوری سازمان جهانی مالکیت معنوی دیدار کرد و در این دیدار ضمن تشریح فعالیت‌های سازمان و پیشرفت‌های کشور در زمینه توسعه اقتصادی و ظرفیت‌های عظیم ایران از جمله جمعیت جوان و تحصیلکرده به استقبال از ثبت حقوق مالکیت صنعتی در کشور اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به نقش مهم داوری در کاهش دعاوی مرتبط با ثبت مالکیت‌های معنوی به ویژه ثبت اختراعات و علائم تجاری، مصمم بر ایجاد نهاد داوری تخصصی در کشور هستیم.

رییس سازمان ثبت به ضرورت آموزش‌های عمومی برای جامعه هدف و لزوم کمک‌های فنی وایپو مطابق وظایف قانونی اشاره و لزوم همکاری‌های بین‌المللی جهت توسعه داوری مالکیت معنوی در حقوق بین‌الملل خصوصی را یادآور شد.

در این دیدار ویلبرز، رییس بخش داوری سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) ضمن ابراز خرسندی از این دیدار نقش مرکز داوری وایپو را در حل و فصل اختلافات بین المللی تجاری مالکیت معنوی برای اشخاصی که خواهان داوری هستند مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: این مرکز با در اختیار داشتن کارشناسان متخصص و بی طرف از کشورهای مختلف در ارائه خدمات مربوط به حل و فصل اختلافات به ویژه در زمینه اختلافات ناشی از ثبت مکارانه و سوءاستفاده از نام های دامنه‌های اینترنتی موفق بوده و از ارایه کمک‌های فنی و حقوقی به جمهوری اسلامی ایران استقبال می کند.

در پایان توافق شد از طرف سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) کارگاه‌های آموزشی برای متخصصین و صاحبان حقوق مالکیت معنوی در ایران برگزار و انتقال تجارب و آموزش‌های لازم در زمینه داوری و میانجیگری مالکیت معنوی (IP) انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز