خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس اقتصادی:

برخورد با کارگران نتیجه رابطه نامناسب دولت‌ و ملت است

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۵۴۸

فرشاد مومنی؛ اقتصاددان در نشست بررسی وضعیت جامعه کارگری گفت: اگر بستر مناسبی بر مبنای رابطه دولت و ملت مبتنی بر عدالت، اعتماد و شفافیت بنا گذاشته می‌شد شاهد این گونه برخوردها با کارگران نبودیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست بررسی وضعیت جامعه کارگری و روابط کار ظهر امروز با سخنرانی فرشاد مومنی اقتصاددان در محل دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه برگزار شد.

فرشاد مومنی در این نشست به بررسی روندهای تضعیف نیروی کار در کشور از دوران جنگ هشت ساله ایران و عراق تا عصر حاضر پرداخت و تاکید کرد که در هیچ دوره‌ای به اندازه سال‌های 1385 تا 1390 نیروی کار تا به این اندازه از نظر امنیت شغلی و معیشت تهدید نشده بود. 

وی سپس با اشاره به برخوردهای صورت گرفته با کارگران در تجمعات اعتراضی گفت: اگر بستر مناسبی بر مبنای رابطه دولت و ملت مبتنی بر عدالت، اعتماد و شفافیت بنا گذاشته می‌شد شاهد این گونه برخوردها با کارگران نبودیم.

وی سپس با اشاره به رویکردهای بازآرایی نهادگرایانه در مناسبات اقتصادی گفت: اقتصاد ایران امروز باید بر مبنای رویکردهای نهادگرایانه بازآرایی شود تا به تلقی مناسبی از رابطه دولت و ملت برسیم.

وی سپس با انتقاد از برنامه ششم توسعه اظهار داشت: در این برنامه صدها نوع استراتژی و هدف تعیین شده است که به جای آن باید تنها یک هدف می‌داشتیم چراکه توسعه انسانی تنها در این بستر محقق می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز