خبرگزاری کار ایران

شایقی خبر داد:

نکوداشت امیر داستان انقلاب ایران در اردبیل

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۴۹۴

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل از برگزاری نکوداشت زنده یاد امیرحسین فردی در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین شایقی درجمع خبرنگاران با بیان اینکه امیرحسین فردی "امیر داستان انقلاب" نام گرفته است، گفت: فردی تنها فردی از استان اردبیل است که مقام معظم رهبری به وی پیام داده است.

وی با بیان اینکه زادگاه امیرحسین فردی روستای قره‌تپه نیر استان اردبیل است، افزود: برگزاری این نکوداشت برای اولین بار در شورای فرهنگ عمومی استان مصوب شد.

شایقی با بیان اینکه در راستای برگزاری این نکوداشت مسابقه کتابخوانی از کتاب‌های سیاه‌چمن و آشیانه در مه امیرحسین فردی میان دانش‌آموزان مدارس استان در حال برگزاریست، ادامه داد: نشست تخصصی این نکوداشت روز سه‌شنبه 25 مهرماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: نامگذاری خیابانی در نیر و کتابخانه تخصصی نیر به نام امیرحسین فردی، نصب تابلوی زندگینامه امیرحسین فردی در میدان شهریار نیر و همچنین نامگذاری خیابان اصلی روستای قره‌تپه نیر به نام امیرحسین فردی از جمله مواردی است که در راستای برگزاری این نکوداشت در شهرستان نیر اجرا خواهد شد.

وی پرتره زنده‌یاد امیرحسین فردی توسط هنرمندان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی در حال طراحی است که همزمان با مراسم نکوداشت از آن رونمایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: همچنین المان مرحوم امیرحسین فردی نیز توسط مرکز پژوهش‌های فرهنگی آذربایجان دانشگاه محقق اردبیلی در حال طراحی است.

شایقی با بیان اینکه در این نکوداشت ارج‌نامه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان قرائت و به خانواده وی اعطا خواهد شد، افزود: همچنین بنیاد ملی نخبگان در حال پیگیری برای دریافت پیام از مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز