خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی:

شاهد تهاجم به‌هم پیوشته دشمن در ابعاد مختلف هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۳۹

اکنون در مقابل تحریم‌های غیرقانونی دشمنان علیه این ملت مقاوم، مسوولان نظام با هوشیاری درمقابل القائات موذیانه آنان متکی بر همدلی و هم‌یاری اقشار مختلف مردم در حال برنامه‌ریزی می‌باشند.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: در حال حاضر شاهد تهاجم به هم پیوشته دشمن به صورت شبکه‌ای در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی- اجتماعی و امنیتی هستیم و بیش از پیش تبیین دفاع همه‌جانبه و تدوین راهبردهای منسجم و یکپارچه درمقابل یورش ناجوانمردانه دشمن احساس می‌شود.

به گزارش ایلنا، ابراهیم حسن‌بیگی طی سخنانی در همایش دفاع ملی، دفاع همه‌جانبه خاطرنشان کرد: می‌توان دفاع همه‌جانبه را هوشیاری راهبردی، کسب آمادگی، حفظ آمادگی و ارتقای آمادگی به همراه مجاهدت عالمانه و هم‌افزا به منظور مقابله موثر با انواع تهدیدات سخت و نرم و متناسب با نوع، ‌ ابعاد، ماهیت، شدت و گستردگی تهدید دانست.

وی در ادامه تعریف خود از دفاع همه جانبه آن را دفاعی با هدف پیشگیری و بازدارندگی در همه حوزه‌های مربوط به منافع امنیت ملی اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی- اجتماعی و نظامی و امنیتی به صورت یکپارچه و نظام‌مند به منظور دست‌یابی به عزت ملی‌، اقتدار ملی و اهداف منافع ملی، همچنین بسیج و تجمیع توامندی‌های کشور در پیشتیبانی از نیروهای مسلح در جنگ احتمالی برشمرد.

وی افزود: اکنون در مقابل تحریم‌های غیرقانونی دشمنان علیه این ملت مقاوم، مسوولان نظام با هوشیاری درمقابل القائات موذیانه آنان متکی بر همدلی و هم‌یاری اقشار مختلف مردم در حال برنامه‌ریزی می‌باشند، بخش‌های گوناگون صنعتی و مراکز دانشگاهی نیز باید با همتی مضاعف به صحنه تولید محصولات کارآمد، مفید و جدید در عرصه دفاع همه‌جانبه رونق بخشیده و همراه با دیگر بخش‌ها در برپاسازی و شکوفایی نهضت نرم‌افزاری تولید علم، کشوری نمونه از برنامه‌ریزی موفق و تلاش مجدانه در پیاده‌سازی سیاست‌های دفاعی کشور را به نمایش گذارند تا نشان‌گر کارآمدی و موفقیت شیوه‌هایی باشد که در رفع تهاجمات سخت و نرم دشمن موثر واقع شود.

حسن‌بیگی در ادامه بر این نکته که همواره باید تحقیق و تربیت‌ مدیران، فرماندهان و پژوهش‌گران در صدر فهرست برنامه‌های راهبردی قرار گیرد، تاکید کرد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در ادامه با اشاره به این‌که برنامه‌ریزی برای برگزاری این همایش از ابتدای سال جاری و با مشارکت سازمان‌های عمده نیروهای مسلح ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و قوه مجریه و همچنین هفت وزارتخانه، قوه مقننه، قوه قضائیه و پژوهش‌گاه‌ها و مراکز علمی – آموزشی آغاز شده است، خاطر نشان کرد: در طول این مدت جلسات شورای سیاست‌گذاری این همایش برگزار شد.

وی در پایان تصریح کرد: پس از انتشار فراخوان کمیته علمی همایش و بر اساس محورهای اعلامی تعداد ۷۵۵ چکیده مقاله و تعداد ۴۰۸ عدد مقاله به دبیرخانه عملی این همایش واصل گردید که پس از ارزیابی تعداد ۹۲ مقاله با درجه علمی تشخیص داده شد که امروز و در ۱۱ نشست تخصصی این مقالات ارائه خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز