خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای عالی استان‌ها مطرح شد؛

برگزاری هم زمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراها باعث هرج و مرج می شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۳۸

در جلسات علنی شورا‌ها به مسایل ریاست جمهوری پرداخته نشود و اگر کسی فعالیت سیاسی ریاست جمهوری دارد بهتر است خارج از فضای شورا‌ها انجام شود/ بسیاری از شهرداری‌های کشور به دلیل عدم تخصیص بودجه مصوبه‌ای مجلس به آن‌ها در بخش سوخت با مشکل مواجه شده‌اند.

ایلنا: رییس شورای عالی استان با اشاره به برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری با شورا‌ها گفت: قطعا همزمانی این دو انتخابات هرج و مرج و مشکلاتی از این قبیل را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در شصت وپنجمین جلسه شورای عالی استان‌ها که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد درباره برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری با شورا‌ها در سال ۹۲ تاکید کرد: قطعا این دو همزمانی مشکلاتی را ایجاد می‌کند و از آنجا که جنس برگزاری این دو انتخابات متفاوت است بدون شک مشکلاتی از جنس هرج و مرج ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه باید این دو انتخابات مجزا برگزار شود، خاطرنشان کرد: اینکه می‌خواهند مردم تنها یک بار به پای صندوق رای بیایند و در وقت صرفه جویی شود اصلا استدلال مناسبی نیست و از این رو بهتر است انتخابات مجزا برگزار شود البته با توجه به برنامه ریزی وزارت کشور بعید می‌دانم که این دو انتخابات به صورت مجزا برگزار شود.

رییس شورای عالی استان‌ها همچنین به جایگاه شورا‌ها اشاره کرد وگفت: در این انتخابات مردم بیشتر به ریاست جمهوری توجه می‌کنند نه شورا‌ها از این رو باید نمایندگان شورا‌ها به جایگاه این نهاد اجتماعی توجه بیشتری داشته باشند تا جایگاه شورا‌ها تحت تاثیر انتخابات ریایست جمهوری قرار نگیرد.

مهدی چمران با اشاره به زمان تبلیغات ریاست جمهوری و شورا‌ها گفت: شوراها تنها یک هفته فرصت دارند تا تبلیغات کنند در حالی که تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰ روز است و این کار ما را سخت می‌کند.

وی همچنین در این جلسه خطاب به تمام شورا‌ها گفت: در جلسات علنی شورا‌ها به مسایل ریاست جمهوری پرداخته نشود و اگر کسی فعالیت سیاسی ریاست جمهوری دارد بهتر است خارج از فضای شورا‌ها انجام شود.

چمران همچنین به مشکلات به وجود آمده در شورای شهر قائمشهر و رشت اشاره کرد و گفت: باید مانع از بوجود آمدن این مشکلات شویم.

وی در ادامه با بیان اینکه چندین قانون شورای عالی استان در مجلس در حال اصلاح است گفت: یکی از این موارد که امیدواریم به تصویب برسد این است که حضور در یک دوره شورا‌ها به عنوان یک پایه تحصیلی برای اعضا محسوب شود که این مساله در اکثر کمیسیون‌ها رای آورده است و امیدواریم در صحن علنی نیز به آن رای مثبت دهند.

رییس شورای عالی استان‌ها درباره بودجه کل کشور نیز اعلام کرد این بودجه دارای اشکالات زیادی است مخصوصا در بودجه شورای عالی استان‌ها با وجود تمام تلاش ما برای جدا کردن بودجه آن شاهد هستیم در بودجه سال ۹۲ بودجه شورای عالی استان در وزارت کشور دیده شده است.

وی ادامه داد: با لحاظ کردن بودجه شورای عالی استان در وزارت کشور قطعا به تدریج این بودجه پرداخت می‌شود اما هزینه کرد و پاسخ دادن به آن مشکل می‌شود امیدواریم با پافشاری دولت و مجلس بودجه شورای عالی استان مستقل شود همچنین از محل ماده ۳۹ که درباره درآمدنقل و انتقالات خارج از حریم است امیدواریم بودجه‌ای به حساب شورای عالی استان‌ها واریز شود.

چمران در ادامه به نشست ۱+۵ در آلماتی اشاره کرد وگفت: ایران اسلامی کشور هسته‌ای است که برای صلح و انرژی به آن توجه دارد و هیچ گونه اقدامی ضد مقاصد بشری انجام نمی‌دهد البته باید جهان بداند که چه بخواهند چه نخواهند چه بپذیرند چه نپذیرند ما در این مسیر گام برداشتیم و خوشبختانه در مذاکرات اخیر ۱+۵ نیز مذاکره کنندگان خود را به مسیر حرکت ما نزدیک کرده‌اند.

چمران همچنین به روز درختکاری و حفظ منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی از تخریب جنگل‌ها و فضای سبز گله‌مند بود که چرا زمین‌های کشاورزی تبدیل به آهن و بتن شده‌اند. بهتر است قانون فضای سبز که در دور دوم شورای عالی استان علیرغم عدم تصویب در مجلس اما با حمایت مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده است را ملاک عمل در شهر‌ها قرار دهیم.

وی ادامه داد: شهرهای شمالی ما در بخش فضای سبز مشکلی ندارند اما در کلان شهر‌ها و شهرهای بزرگ در این زمینه مشکلاتی را وجود دارد که باید آن‌ها را حل کنیم.

چمران با اشاره به برگزاری نشست کلان شهر‌ها در شیراز که فردا برگزار می‌شود گفت: بسیاری از شهرداری‌های کشور به دلیل عدم تخصیص بودجه مصوبه‌ای مجلس به آن‌ها در بخش سوخت با مشکل مواجه شده‌اند. امیدواریم مجلس به این مساله بپردازد و ما با نمایندگان مردم در مجلس در ارتباط با این موارد گفت‌و‌گویی داشته باشیم تا درآمد شهرداری‌ها از محل عوارض سوخت به آن‌ها پرداخت شود.

وی در پایان مرگ هوگو چاوز را اتفاق تکان دهنده‌ای عنوان و تصریح کرد: چاوز ارتباط نزدیکی با ایران داشت که در مقابل آمریکا مقاومت می‌کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز