خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون وکلای کردستان مطرح کرد:

کتاب " احوال شخصیه در فقه شافعی" مرجعی برای احقاق حق و قضاوت عادلانه

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۱۰۸

رئیس کانون وکلای کردستان گفت: ترجمه و چاپ کتاب " احوال شخصیه در فقه شافعی" زمینه احقاق حق و رسیدگی عادلانه و صدور آراء شرعی را فراهم می آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امید رشیدی روز یکشنبه در مراسم رونمایی از کتاب " احوال شخصیه در فقه شافعی" گفت: کانون وکلای کردستان فعالیت های چشمگیری را در حوزه های علمی و پژوهشی چون چاپ و نشر یازده شماره مجله کانون وکلا به عنوان تنها نشریه تخصصی در استان را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

وی اظهار داشت: بعضی از محاکم قضایی و دادگاه های خانواده در خصوص پرونده های مربوط به احوال شخصیه پیروان مذهب شافعی به نظریات و کتب فقهی سایر مذاهب اسلامی است استناد می کنند که مغایر با قانون اساسی است زیرا دادگاه مکلف به رعایت و اعمال قواعد مسلم متداول در مذهب امام محمد شافعی می باشد.

رئیس کانون وکلای کردستان چاپ و نشر کتاب مذکور را ضروری برشمرد و گفت:در سال های اخیر کتاب های متعددی در خصوص احوال شخصیه در فقه شافعی به زبان فارسی منتشر گردیده اما نتوانسته نیاز جامعه حقوقی و دادگاه را به نحو اکمل تامین کند.

رشیدی ادامه داد: کانون وکلای کردستان باچاپ و انتشار ترجمه فارسی ( کتاب المعتمد فی الفقه الشافعی )که به سبک نگارش ادبیات پیشین عرب انگاشته شده بود درصدد برآمد تا نیاز دادگاه ها و وکلای ایران را برای دسترسی به یک منبع معتبر در فقه شافعی برآورده نماید.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم این کتاب بتواند در جهت احقاق حق و رسیدگی عادلانه و ثدور آراء شرعی نیز مورد استفاده عموم قضات و وکلا قرار گیرد و در دانشگاه ها نیز به عنوان مرجع و منبع درسی و تحقیقی مورد توجه استادان و دانشجویان رشته های حقوق و فقه واقع گردد.

به گفته رشیدی در دادگاه های خانواده بیشتر پرونده های مفتوح در حوزه احوال شخصیه است که می طلبد با اتخاذ تمهیداتی از قضات اهل تسنن بدلیل مشرف‌بودن بر مسائل‌فقهی جهت تصمیمات عادلانه بهره و بکارگیری شود.

گفتنی است اثر محمد زحیلی با عنوان احوال شخصیه در فقه شافعی با ترجمه زاهد ویسی در این مراسم رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز