خبرگزاری کار ایران

بازید مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان از دفتر ایلنا در بندرعباس:

احداث آب شیرین کن ها راهکاری مطمئن برای تامین آب روستایی است

کد خبر : ۵۴۳۸۵

تابستان آینده از بزرگترین آب شیرین کن روستایی کشور در جزیزه قشم بهره برداری می شود و 70 روستا از آب شرب برخوردار خواهند شد.

ایلنا: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان از دفتر خبرگزاری ایلنا در بندرعباس بازدید کرد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس،  حمزه پور در جمع خبرنگاران  ایلنا با بیان اینکه هرمزگان جزءاستان های کم آب کشور محسوب می شود بیان داشت: خشکسالی پی در پی و کاهش بارندگی در استان بسیاری از سفره های آب زیر زمینی را رو به نابودی قرار داده و روستائیان هرمزگانی را که منابع آبی خود را از این دشتها تامین می کنند با بحران مواجه کرده است.

وی با توجه به دومین سال برنامه پنجم ادامه داد: سال اول برنامه " سال 90 "، جهش خوبی در بحث اعتبارات نسبت به سال قبل داشته ایم به گونه ای که شاهد رشد اعتباری بالغ بر 260 درصدی بوده ایم که برای اولین بار بیش از 50 میلیارد تومان به پروژه ها اختصاص پیدا کردو توانستیم پروژه های خوبی را آغاز کنیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در رابطه با شاخص بهره مندی روستاییان به آب سالم بیان داشت: تا پایان برنامه پنجم، باید 90درصد روستاییان بالای 20 خانوار از آب شرب بهره مند شوند اما امسال به دلیل تحریم ها با کمبود بودجه مواجه شده ایم که هنوز اعتبارات مدنظر برای ادامه پروژه ها تحقق نیافته است اما همچنان در حال پیگیری این موضوع هستیم که امید است تا پایان سال بخشی از آن را دریافت کنیم.

احداث مجتمع های روستایی و آب شیرین کن ها راهکار مطمئن و پایدار برای تامین آب روستایی

حمزه پور گفت: خشک سالی های پی در پی، محدود بودن منابع آب شیرین خصوصا در غرب استان، برداشت های بی رویه و وجود گنبد های نمکی از جمله مشکلات و چالش هایی ست که با آن مواجه هستیم.

وی افزود: در همین راستا برای رفع این چالش ها، راهکارهایی از جمله تامین و انتقال آب از مناطق پر آب همسایه به روستائیان فاقد آب شرب اتخاذ شده است که می توان به خط محرم در شرق جاسک اشاره کرد که این خط، آب منطقه ی زرآباد سیستان را به بیش از 40 روستا انتقال داده می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان بیان داشت: احداث مجتمع های روستایی از دیگر راهکارها ی تامین آب سالم محسوب می شود که با شناسایی دشت های پر آب از مجتمع ها،آن را به 10 تا 50 روستا می توانیم منتقل می کنیم.

وی افزود: می توان به خط انتقال راونگ –سیریک اشاره کرد که آب آشامیدنی مردم روستاهای غرب جاسک از طریق این خط و شش حلقه چاه محلی تامین می شود.

در تابستان آینده: بهره برداری از بزرگترین آب شیرین کن روستایی کشور در جزیزه قشم

حمزه پور با اشاره به ظرفیت های استان و بهره مندی از هزار کیلومتر سواحل دریایی ابراز داشت: با استفاده از آب شیرین کن ها، می توان آب دریا و رودخانه های شور را قابل استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا بزرگ ترین آب شیرین کن روستایی در سطح کشور در جزیره ی قشم با ظرفیت بیش از 18 هزار متر مکعب در شبانه روز در دست اجرا ست که در تابستان آینده به بهره برداری خواهد رسید.

بهره مندی 70 روستای قشم با بهره برداری از آب شیرین کن جزیزه قشم

این مقام مسئول اظهار داشت: این آب شیرین کن توسط بخش خصوصی راه اندازی می شود که با بهره برداری از آن مشکل بیش از 70 روستای قشم مرتفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: در بخش روستایی 10 آب شیرین کن آماده بهره برداری و 5 آب شیرین کن در دست اجرا ست که تا یک سال آینده وارد مدار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز