خبرگزاری کار ایران

سفیر چین در دیدار با ترقی:

پخش مصاحبه رضا پهلوی سهل‌انگاری بود

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۷۷

این نوع اقدامات ممکن است با چند واسطه توسط عوامل آمریکا و کشور‌هایی که از توسعه روابط ایران و چین دچار ضرر می‌شوند هدایت شود و در نتیجه باید دولت چین مراقب عوامل نفوذی در این رابطه باشند.

ایلنا: سفیر چین در ایران در دیدار با حمیدرضا ترقی رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی، با تأکید بر استحکام روابط سیاسی و اقتصادی و فرهنگی در کشور ایران و چین، اقدام تلویزیون چین در مصاحبه با رضا پهلوی را یک سهل‌انگاری و غفلت توسط گزارشگر محلی دفتر تلویزیون چین در آمریکا دانست و گفت که وی مورد تذکر قرار گرفته و این اقدام دیگر تکرار نخواهد شد.

به گزارش ایلنا، به دنبال اعتراض مکتوب حزب مؤتلفه اسلامی به معاونت امور بین‌الملل و ارتباطات حزب کمونیست چین نسبت به پخش مصاحبه رضا پهلوی از تلویزیون چین و عذرخواهی تلفنی حوزه معاونت امور بین‌الملل آن حزب در گفت‌وگو با حمیدرضا ترقی رییس مرکز امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی، سفیر چین سیاست خارجی این کشور را عدم مداخله در امور دیگر کشور‌ها دانست و بر تداوم و تقویت روابط در کشور ایران و چین در دو حزب تأکید کرد.

ترقی نیز در این دیدار گفت: این نوع اقدامات ممکن است با چند واسطه توسط عوامل آمریکا و کشور‌هایی که از توسعه روابط ایران و چین دچار ضرر می‌شوند هدایت شود و در نتیجه باید دولت چین مراقب عوامل نفوذی در این رابطه باشند.

وی با اشاره به اشتراک مواضع بین‌المللی و منطقه‌ای بین چین و ایران در مسائل خاورمیانه بویژه سوریه افزود: هرگونه اقدامی که بر روابط دو کشور ایران و چین تأثیر منفی بگذارد به نفع آمریکا و غرب است و ما مطمئن هستیم که این نوع اقدامات موضع رسمی دولت چین نیست و امیدواریم در آینده مراقبت بیشتری صورت گیرد.

در ادامه این دیدار، سفیر چین برای مقابله با فقر در کشورش خواستار انتقال تجربیات ایران در کاهش فقر مطلق شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز