خبرگزاری کار ایران

آمادگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای راه‌اندازی اولین مرکز خدمات بیماران تالاسمی

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۶۱۵

دانشگاه علوم پزشکی گیلان، برای راه اندازی اولین مرکز جامع خدمات درمانی بیماران تالاسمی کشور در گیلان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حاشیه کارگاه آموزشی تالاسمی که در بیمارستان 17 شهریور رشت که با حضور مسولین بیماران خاص وزارت بهداشت و درمان برگزار شد،  گفت: در صورت موافقت وزارت بهداشت و درمان، استان گیلان با توجه حضور ۱۱۶۲ بیمار تالاسمی ماژور در گیلان، آمادگی ایجاد اولین مرکز جامع خدمات درمانی برای بیماران تالاسمی در کشور را دارد.

وی افزود: این مرکز می تواند برای بیماران هموفیلی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 داودی، تصریح کرد: در حال حاضر بیمار تالاسمی با سن ۵۲ سال در استان گیلان در حال زندگی است و بیشتر بیماران تالاسمی استان بیش از بیست و پنج سال سن دارند که این امر نشان دهنده کیفت بالای خدمات دریافتی در مقایسه با کشورهای دارای بیمار تالاسمی مانند قبرس و ایتالیا است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: ساختمان بیماران تالاسمی و هموفیلی گیلان نیز به همت خیرین سلامت در حال ساخت می باشد و امیدواریم که این مرکز در اوایل سال 97 به بهره برداری برسد.

ایران دارای 18 هزار بیمار تالاسمی است که ۱۱۶۴ نفر از آنها در گیلان زندگی می کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز