خبرگزاری کار ایران

در نامه شرکتی‌های مخابرات به وزیر کار مطرح شد؛

رفع تبعیض یعنی اجرای قانونِ «کار یکسان-مزد یکسان»

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۶۰۳

جمعی از کارکنان شرکتی مخابرات در نامه‌ای به وزیر کار ضمن انتقاد از تبعیض در ساختار مخابرات، خواستار اجرای قانون کار یکسان-مزد یکسان شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارکنان شرکتی مخابرات در نامه‌ای خطاب به علی ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) خواستار رسیدگی جدی به اوضاع خود شدند.

در بخشی از این نامه آمده‌است: انگار عده‌ای از مدیران تفکرات دوران آپارتاید را از ذهن خود هنوز پاک نکرده‌اند و یا اینکه می‌خواهند خودی نشان دهند و بگویند "ما هم هنوز هستیم!"بر طبق کدام قانون نانوشته و کدام عدل الهی، میان دو نفر که در یک اطاق و با ساعات کاری برابر و با شرایط کاری و تحصیلات و سابقه برابر مشغول به کار هستند، یک نفر با عنوان نیروی رسمی حقوقی چند برابر دیگری که نام آن نیروی بخش خصوصی است دریافت می‌کند؟

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: حقوق پرسنل بدون در نظر گرفتن شرایط کاری، مدرک تحصیلی، سابقه کار و تخصص مربوطه می‌باشد و پرسنل بخش خصوصی شاغل در قسمت‌های مختلف صرفاً حداقل قانون کار را دریافت می‌نمایند؛ در صورتیکه وضعیت پرداخت حقوق به پرسنل رسمی شرکت مخابرات تابع شرایط کاری، حق تخصص، ایاب وذهاب، ماندگاری شغل، اضافه کاری و فوق‌العاده‌های مختلف دیگر می‌باشد. با توجه به اینکه دستورالعمل شماره (36) روابط کار در اجرای ماده (38) و تبصره یک ماده (49) قانون کار و مقاوله نامه شماره (100) سازمان بین‌المللی کار به منظور رفع هرگونه تبعیض شغلی بین کارگران شاغل در شرکت خدماتی و شرکت پیمان دهنده صادر شده است و لازمه رفع تبعیض آن است که شاغلین در مشاغل هم ارزش در شرایط یکسان مزد یکسان دریافت کنند، مطابق ماده (3) دستورالعمل فوق پیمانکاران طرف قرارداد با اشخاص حقیقی یا حقوقی به منظور برقراری عدالت مزدی و تساوی مزدی بایستی علاوه بر مزد شغل، سایر عناصری از قبیل مزد رتبه، حق پست  مزایای سختی کار و نظایر آنها که بر طبق دستورالعمل اجرایی طرح طبقه‌بندی شرکت پیمان دهنده عرف و رویه کارگاه جزء مزد تلقی می‌شود را به کارکنان خود پرداخت نمایند.

در ادامه نامه به روند دادخواهی‌های شرکتی‌های مخابرات در ماههای گذشته اشاره شده است.

در پایان این نامه آمده‌است: برخود واجب می‌دانیم از جنابعالی تمنا کنیم که مشکلات مطروحه فوق را به سمع هیات دولت و به خصوص شخص رئیس جمهور محبوبمان برسانید تا ما کماکان به تدبیر دولت محترم امید داشته باشیم برای برون رفت از این شرایط. لذا درخواست‌های خود را به شرح ذیل خدمتتان ارائه می‌دهیم:

  1. اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل شرکت مخابرات ایران و یکسان‌سازی دستمزدها بین نیروهای رسمی و شرکتی شاغل در شرکت مخابرات
  2. ایجاد امنیت شغلی برای کارگران شاغل در شرکت‌های پیمانکار زیرمجموعه شرکت مخابرات ایران . لازم بذکر است در ماه‌های اخیر چندین نفر از نیروهای شرکتی از کار اخراج شده‌اند از استانهای خراسان رضوی، کرمان، لرستان، مازندران و .. (به بهانه‌های واهی) و فقط به خاطر اعتراض به ادارات کار نسبت به شرایط مذکور، که مصرانه خواهان بازگشت به کار همکارانمان هستیم.

امید که این درخواست با نظر مثبت جنابعالی همراه و دولت محترم تدبیر و امید نیز نسبت به حل این مشکلات اقدام لازم را مبذول فرمایند.‌

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز