خبرگزاری کار ایران

معصومه ابتکار:

بزرگ‌ترین تهدید سلامت شهروندان همچنان آلودگی هواست

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۴۸

همه شهرهای کشور باید ساختاری برای محیط زیست در شورا‌هایشان پیش بینی کنند. زیرا این مقوله شامل مسایل علمی و پیچیده است و باید بر اساس تجربیات، دانایی و پژوهش‌ راهکار صحیحی را اتخاذ کنیم.

ایلنا:‌ رئیس كمیته محیط زیست شورای شهر تهران، گفت: با وجود اقدامات انجام شده در حوزه محیط زیست هنوز عقب ماندگی در این حوزه زیاد است و همچنان بزرگ‌ترین مساله آلودگی هواست که بر سلامت شهروندان تاثیر دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتكار در کنفرانس ملی اکو شهردر ایران ۱۴۰۴، با اشاره به رشد جمعیت شهر‌ها بدون تامین زیر ساخت‌های لازم برای آن، گفت: در چشم انداز ۲۰ ساله و در قانون برنامه چهارم خوب حرکت کردیم اما مشکل انقطاع در این برنامه از زمانی آغاز شد که بخش اجرا اعلام کرد به این برنامه پایبند نیست و همین امر موجب عقب ماندگی در حوزه‌های مختلفی چون آلودگی هوا، پسماند، کیفیت آب و فاضلاب و غیره شد.

وی با اشاره به اقدامات خوب شهرداری تهران در زمینه محیط زیست، اظهار کرد: با وجود همه این اقدامات هنوز عقب ماندگی در این حوزه زیاد است و همچنان بزرگ‌ترین مساله آلودگی هواست که بر سلامت شهروندان تاثیر دارد.

زئیس كمیته محیط زیست شورای شهر تهرانب با تاکید بر لزوم تبادل اطلاعات میان شهر تهران و دیگر شهرهای بزرگ کشور،اظهار كرد: همه شهرهای کشور باید ساختاری برای محیط زیست در شورا‌هایشان پیش بینی کنند. زیرا این مقوله شامل مسایل علمی و پیچیده است و باید بر اساس تجربیات، دانایی و پژوهش‌ راهکار صحیحی را اتخاذ کنیم.

ابتکار با اشاره به اقدامات انجام شده در شورای شهر تهران در تعریف سیاستگذاری اهداف زیست محیطی و انطابق آن با فعالیت‌های جهانی و تدوین شاخص‌های مورد نظر آن گفت: شهرداری تهران در توسعه پارک‌ها، پردازش و مدیریت پسماند، توزیع منطقی فضای سبز و غیره اقدامات چشمگیری انجام داده اما هنوز کم است و خوب است تا همانطور که شورای شهر تبادل تجریبا با سایر کلانشهر‌ها در حوزه‌های مختلف دارد در حوزه محیط زیست نیز این تجریبات صورت گیرد.

ابتكار اعلام كرد:‌ چنانکه اولین گزارش وضعیت محیط زیست تهران منتشر شده و دومین آن نیز در دست تهیه است که می‌تواند برای تصمیم سازان دستورالعمل قرار گیرد و این کار اگر در همه شهر‌ها با الگویی مشابه صورت گیرد می‌تواند مبنای حرکت توسعه شهر قرار گیرد.

وی درباره تدوین شاخصهای محیط زیست در بخش‌ها و سازمان‌های مختلف، گفت: مثلا در مورد مساله آب وزارت نیرو و در خصوص مسائل بهداشت باید در کنار هم یک تصویر کلی و سیاست‌های یکپارچه را از شاخص‌های زیست محیطی ایجاد کنند زیرا اگر شاخص مناسبی نداشته باشیم میزان حرکت برنامه‌ها قابل اندازه گیری نخواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز