خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد؛

ورود ببرهای سیبری به ایران تا قبل از تابستان ۹۲

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۳۴

برای این تبادل قرار شد روسیه تمام آزمایش‌های لازم برای سلامتی ببر‌ها را انجام دهد و گواهی سلامت آن‌ها را تهیه و شناسنامه صادر کند که این اقدامات انجام شده است.

ایلنا: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ببرهای روسی تا قبل از تابستان سال ۹۲ وارد کشور می‌شوند و طرف روسی هم آمادگی این کار را دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، محمد جواد محمدی‌زاده اظهار داشت: دو قلاده ببر در روسیه و دو قلاده پلنگ در ایران برای تبادل بین طرفین آماده هستند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه اظهار داشت: برای این تبادل قرار شد روسیه تمام آزمایش‌های لازم برای سلامتی ببر‌ها را انجام دهد و گواهی سلامت آن‌ها را تهیه و شناسنامه صادر کند که این اقدامات انجام شده است.

محمدی‌زاده گفت: این آزمایش‌ها به روش کشت بافت انجام می‌شود ازاین رو تا حدودی زمانبر است در نتیجه انجام آن‌ها و صادر شدن جواب حدود سه ماه زمان برد.

وی افزود: بعد از این روس‌ها اعلام کردند که به گواهی اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) نیاز دارند که چند روز پیش نیز این گواهی به آن‌ها داده شد و هم اکنون طرف روسی در تلاش برای تهیه هواپیمای ویژه برای انتقال ببر‌ها به ایران است.

محمدی‌زاده یادآور شد که زیستگاه این ببر‌ها در می‌ان‌کاله کاملا آماده پذیرش آنهاست و سازمان محیط زیست اصرار دارد اینجابه جایی تا قبل از تابستان ۹۲ انجام شود و طرف روسی هم اعلام کرده است حتما تا قبل از تابستان این کار انجام می‌شود.

بر اساس توافقنامه‌ای که اول اسفند سال ۸۸ بین رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران و وزیر محیط زیست روسیه امضا شد، مقرر شد در قبال تحویل دو قلاده پلنگ ایرانی به روسیه دو قلاده ببر به کشور ما منتقل شود و در زیستگاه می‌ان‌کاله مازندران اسکان داده شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز