خبرگزاری کار ایران

بازار كشور تبدیل به بازاری بكر برای تولیدات كشورهای دیگر شده است

کد خبر : ۵۴۲۷۰

بازار کشور ما تبدیل به بازاری بکر برای کالاهای مصرفی تولید کشورهای دیگر شده است؛ اگر به فکر رونق تولید ملی هستیم باید این وضعیت مهار شود تا تولیدکنندگان کشورمان نیز بتوانند در بازار خودنمایی کنند.

دبیرکل مجمع متخصصین ایران گفت: چهار میلیون جوان بیکار دانشگاهی در کشور زندگی می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،دبیرکل مجمع متخصصین با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور تصریح کرد: امروز در بین مسئولان و جامعه شاهد آن هستیم که گفته می شود گروه 5+1 مانع رشد و پیشرفت کشور است؛ اما باید بگوییم 5+1 را باید به بیکاری، تورم، رکود اقتصادی، تلاطمات ارزی، اشباع بازار کالاهای مصرفی در کشور و مخصوصا اقتصاد نفتی اختصاص دهیم.

نصیری زاده با اشاره به عدم اشتغالزایی در جامعه گفت: بیکاری بزرگترین و مهمترین معضل جامعه است زیرا بیشتر افراد کشور درمحدوده سنی جوان در این جامعه زندگی می کنند با مشکل بیکاری مواجه هستند؛ طبق آمارهای ارائه شده تنها 4میلیون جوان بیکار دانشگاهی در کشور زندگی می کنند.

او  با اشاره به تورم و رکود اقتصادی کشور اظهارداشت: طبق آخرین نظر کارشناسان مستقل اقتصادی، تورم این روزهای کشور به 40درصد رسیده است، آیا با این وضعیت می توان به تولید پرداخت؛ امروز اکثر سرمایه گذاران و شرکت های تولیدی با مشکلی عظیم به نام رکود تورمی گریبانگیر هستند، دولت آینده باید برای رفع و درمان رکود اقتصادی در کشور سریعا برنامه ریزی واقع بینانه ای ارائه نماید.

وی افزود: بازار کشور ما تبدیل به بازاری بکر برای کالاهای مصرفی تولید کشورهای دیگر شده است؛ اگر به فکر رونق تولید ملی هستیم باید این وضعیت مهار شود تا تولیدکنندگان کشورمان نیز بتوانند در بازار خودنمایی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز