خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در جلسه هیات دولت:

چاوز‌ها یکی پس از دیگری طلوع و ظهور خواهند کرد

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۴۴

معتقدم امروز تمام ملت‌های آمریکای لاتین عزادار هستند؛ چرا که با چشمان خود عشق توده‌های مردم نسبت به چاوز را دیده‌ام.

ایلنا: رییس جمهور با تسلیت درگذشت هوگو چاوز به همه انقلابیون و آزادیخواهان جهان اظهارداشت: امروز مستکبران و زیاده خواهان جهان زهرخند می‌زنند و خوشحال هستند که یکی از ستون‌های ایستادگی ملت‌ها در برابر برنامه‌های استعماری آن‌ها به زمین افتاده، اما آن‌ها اشتباه می‌کنند و در آینده، چاوز‌ها یکی پس از دیگری طلوع و ظهور خواهند کرد.

به گزارش ایلنا،  محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه هیات دولت با تسلیت درگذشت هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا به دولت و ملت این کشور و خانواده وی و همه انقلابیون و آزادیخواهان جهان اظهار داشت: هوگو چاوز برای جمهوری اسلامی ایران فرا‌تر از رابطه سیاسی، دوستی واقعی و اعتقادی بود. دوستان سیاسی در نوسانات گوناگون ممکن است مواضع خود را تغییر دهند، اما او در طول مدت دوستی خود با جمهوری اسلامی ایران با تمام قدرت از حقوق ملت ایران در تمام مجامع بین المللی دفاع می‌کرد.

رییس جمهور با بیان این‌که هوگو چاوز یک مومن واقعی و انقلابی بود که با روحیه‌ای پاک، لطیف و مخلص، همواره در کنار مردم بود و در مسیر خدمت به آنان تلاش می‌کرد، اظهارداشت: در سفر‌ها و ملاقات‌های گوناگونی که با وی داشتیم، هر زمانی که برای انجام کاری نیاز به نظر وی بود، حتی یک ثانیه هم تردید نمی‌کرد و در خصوص انجام آن دستورات فوری صادر می‌کرد.

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که امروز فشارهای مستکبران به ملت‌های آمریکای لاتین به خصوص به مردم ونزوئلا بسیار سنگین است،خاطرنشان کرد: ‌ در چنین شرایطی چاوز همواره نگران ملت ایران و حقوق جمهوری اسلامی ایران بود و در تمام سخنان خود یاد، نام و راه امام راحل را تشریح می‌کرد و بر آن متذکر می‌شد.

رییس جمهور افزود: چاوز کسی بود که صراحتاً اعتقاد خود به پیامبران الهی را اعلام می‌کرد و می‌گفت که منتظر حکومت عدل جهانی هستیم و به واقع نیز در این راه تلاش می‌کرد و با روحیه یک بسیجی مخلص تمام عیار و حزب اللهی و عاشق مردم بود.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: چاوز همواره در کنار مردم کشور خود بود و برای پیشرفت آن‌ها تلاش کرد و سعی داشت، روح ملت‌های آمریکای لاتین را زنده کند و در این مسیر به طور دائم شجاعت، خودباوری و پایداری را در ملت‌های منطقه تزریق می‌کرد.

رییس جمهور تصریح کرد: هوگو چاوز پرچم بلند و برافراشته‌ای بود که استکبار و استعمار را شدیداً از منطقه آمریکای لاتین به عقب راند و مناسبات استعماری را از ذهن مردم منطقه بیرون کرد که البته در این مسیر متحمل فشارهای زیادی از جمله تحریم و تبلیغات ده‌ها و صد‌ها رسانه که به طور مستمر علیه او بودند، شد.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که چاوز در طول دوران ریاست جمهوری خود توانست، طرح‌های گوناگونی را در کشورش اجرا کند در حالی‌که اقتصاد ونزوئلا پیش از آن متصل به آمریکا بود و این کار بسیار دشوار به نظر می‌رسید، گفت: چاوز با این حال ایستاد و با هدایت خود توانست کار‌ها را در ونزوئلا رو به جلو پیش ببرد.

رییس جمهور با بیان این‌که در منطقه آمریکای لاتین مردان بزرگ زیادی را پا به صحنه گذاشته‌اند، گفت: هوگو چاوز خلاصه و نماد همه انقلابیون تاریخ آمریکای لاتین بود.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: چاوز همیشه مردم را همراه خود داشت و با پشتیانی آن‌ها به جنگ بدخواهان و استعمارگران رفت.

رییس جمهور تصریح کرد: در تاریخ جهان و آمریکای لاتین همواره مردان بزرگی که در برابر استعمار ایستاده‌اند مورد هجوم‌ها و فشارهای سخت بوده‌اند و هوگو چاوز نیز از آن‌ها مستثنی نبود، بلکه از آنجایی که وی انسانی بزرگ و انقلابی بود فشار‌ها علیه او نیز بیشتر بود.

احمدی‌نژاد با تاکید بر ضرورت شناخت و معرفی افرادی همچون چاوز به بشریت و نسل‌های آینده گفت: شخصیت‌هایی مانند چاوز روح امید، ‌ اعتماد به نفس، پایداری و شجاعت را در بین ملت‌ها دمیده‌اند و با وجود این‌که به ظاهر از بین بشریت رفته‌اند، اما اندیشه آن‌ها همواره باقی خواهد ماند و معتقدم امروز تمام ملت‌های آمریکای لاتین عزادار هستند؛ چرا که با چشمان خود عشق توده‌های مردم نسبت به چاوز را دیده‌ام.

رییس جمهور ادامه داد: چاوز با مردم بسیار راحت و صمیمی بود و همه وجود خود را در مسیر آرمان‌های خود خرج کرد.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که امروز مستکبران و زیاده خواهان جهان زهرخند می‌زنند و خوشحال هستند که یکی از ستون‌های ایستادگی ملت‌ها در برابر برنامه‌های استعماری آن‌ها به زمین افتاده، خاطر نشان کرد: آن‌ها اشتباه می‌کنند و شک ندارم این زهرخند آن‌ها کوتاه خواهد بود؛ چراکه موجی که امروز انقلاب آمریکای جنوبی و ایستادگی چاوز و مردم ونزوئلا در این منطقه به راه انداخته به زودی به سیل ویرانگری علیه آنان تبدیل خواهد شد کما اینکه امروز نیز این اتفاق افتاده و خواهیم دید که در آینده چاوز‌ها یکی پس از دیگری طلوع و ظهور خواهند کرد و این آینده زیبای بشری را برای ملت‌ها، عدالت و پاکی نوید می‌دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز