خبرگزاری کار ایران

گرامیداشت سعید عبالصمد الزناتی در رادیو قرآن

کد خبر : ۵۴۲۱۱

برنامه صفحه تقویم پنجشنبه ۱۷ اسفند ماه در سالگرد در گذشت «سعید عبالصمد الزناتی» از قاریان برجسته مصری به زندگی و آثار این قاری بین‌المللی نگاهی اجمالی می‌کند.

ایلنا: در برنامه «صفحه تقویم» روز پنجشنبه ۱۷ اسفندماه ماه ۱۳۹۱ هجری شمسی مطابق با ۲۴ ربیع الثانی ۱۴۳۴ هجری قمری برابر با ۷مارس ۲۰۱۳میلادی مهم‌ترین رویدادهای تاریخی بیان می‌شود.

به گزارش به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن؛ شهادت عالم مجاهد، آیت ا... سید محمدصدر، در نجف اشرف به سال ۱۳۷۷ هجری شمسی، درگذشت استاتیدی چون «حسین قوامی» موسیقی‌دان ایرانی و همچنین استاد سعید عبدالصمد الزناتی قاری قرآن کریم در سال ۱۳۶۸ هجری شمسی از مهم‌ترین رویدادهای ۱۷ اسفندماه است.
همانطور که اشاره شد، در این روز «استاد سعید عبالصمد الزناتی» دارفانی را وداع گفت پس در برنامه «صفحه تقویم» سید امین میرزایی از پژوهشگران قرآنی درباره زندگی و سبک استاد مطالبی را بیان می‌کند.
سعید عبدالصمد الزناتی یکی از قاریان صاحب سبک وبه قول مصری‌ها صاحب مدرسه (شاید به این تعبیر که وقتی دیگران از شیوه یک قاری پیروی می‌کنند او را صاحب مدرسه گویند) بوده است وقراء مشهوری نیز ازجمله شیخ شحات محمد انور، شیخ احمد شبیب، احمد بسیونی، عبدالفتاح الطاروطی، محمود اسماعیل الشریف، الیثی و... از وی پیروی کرده‌اند.

صدای شیخ زناتی، صدایی باحجم وقدرت سایر قراءمصر نبوده و مثل صدای نعینع شبیه به صدای ایرانی هاست اما نکته‌ای که اورا متمایز نموده استفاده وپرداختن به نقاط قوت صدایش است تا حدی که ضعفهایی مثل کمی حجم وطنین را جبران نموده ولطافت و حلاوت را به مستمع القا می‌کند.
 سعید عبالصمد الزناتی در ۱۷ اسفندماه سال ۱۳۶۸ هجری شمسی دارفانی را وداع گفت؛ روحش شاد و راهش پر رهرو باد.
در برنامه «صفحه تقویم» به فراخور موضوع، کار‌شناسان مختلف حضور می‌یابند و درخصوص رویداد مهم تاریخی آن روز مطالبی را برای شنوندگان بیان می‌کنند.
فاطمه گنجی سردبیر و تهیه کننده این برنامه است و گویندگی برنامه «صفحه تقویم» را که هرروز ساعت۸: ۱۵ به مدت ۵ دقیقه از رادیو قرآن پخش می‌شود عبد ا... فجری و مریم صلحی برعهده دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز