خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن جراحان پلاستیک در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

استفاده از مواد نامرغوب در اعمال زیبایی برای کسب درآمد بیشتر

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۰۶۲

رییس انجمن جراحان پلاستیک با بیان اینکه جمعیت جوان گرفتار اعمال زیبایی شده‌اند نسبت به استفاده از مواد نامرغوب در این اعمال برای کسب درآمد بیشتر هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این‌روزها با افزایش علاقه مردم به اعمال جراحی زیبایی برخی موسسات و شرکت‌ها و حتی وارد کنندگان تجهیزات و مواد اقدام به برپایی دوره و کلاس آموزش زیبایی و جوانسازی می‌کنند، این در حالی است که بر اساس قانون و مصوبات آن، برگزاری کلاس‌های آموزشی و تخصصی پزشکی وظیفه دانشگاههای علوم پزشکی و انجمن‌های علمی است و غیر از آن غیرمجاز است.

برگزار کنندگان این کلاس‌ها با استفاده از تبلیغات در فضای مجازی با جذب افراد غیرحرفه‌ای برای آموزش شگردهای زیباسازی چهره را تشویق و ترغیب می‌کنند و این افراد نیز با توجه به این باور غلط که مراکزی مانند آرایشگاهها مورد بازرسی قرار نمی‌گیرند، این محل‌ها را برای ارائه خدمات انتخاب می‌کنند.

ابوالحسن امامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره عملکرد این گونه مراکز آموزشی گفت: تنها مراکزی که توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت و درمان مجوز آموزش داشته باشند مورد اعتماد و قانونی هستند، وقتی فردی پایه کار پزشکی را بلد نیست نباید وارد چنین کلاس‌هایی شود و اگر مرکز آموزشی این مجوزها را ارائه دهد، بزرگترین قصور پزشکی صورت گرفته‌است که  می‌تواند عوارض بسیار بدی داشته باشد.

او ادامه داد: هر گونه کار تهاجمی به بدن از طریق تزریق ماده یا تداخل در بدن باید زیر نظر پزشک باشد، چراکه در اغلب موارد این گونه اقدامات عوارض بسیار زیادی را برای مردم ایجاد می‌کند و باعث ایجاد نامنظمی‌ها در سطح پوست می‌شود.

رییس انجمن جراحان پلاستیک خاطرنشان کرد: برای درآمد بیشتر معمولا از مواد نامرغوب نیز استفاده می‌کنند و تزریق این مواد واکنش‌های آلرژیک را به همراه دارد و پوست عفونی شده و ظرافت طبیعی پوست از بین می‌رود. همچنین هر گونه تزریق اشتباه نیز می‌تواند منجر به کوری دائمی شود.

امامی درباره برخی اقدامات مانند نخ کشیدن پوست گفت: نخ کشیدن باید توسط جراح پلاستیک صورت بگیرد چراکه از نظر آناتومیک محل مخصوصی باید در صورت در نظر گرفت. همچنین همه افراد نباید از این روش استفاده کنند. افتادگی صورت به علت پدیده پیری یا کاهش وزن سریع از عواملی است که باعث افتادگی پوست در صورت می‌شود و این روش باید برای تعداد معدودی از افراد انجام شود و باز هم تاکید می‌کنم این روش باید زیر نظر جراح پلاستیک انجام شود.

او همچنین درباره جراحی‌های زیبایی متداول و رایج در جامعه تصریح کرد: متداول‌ترین جراحی زیبایی عمدتا در صورت، جراحی بینی و لیفت صورت یا قسمتی از صورت انجام می‌شود. همچنین کسانی که در اوایل سنین میانسالی هستند، ممکن است چین‌های اخم و خنده‌ آن‌ها بیشتر به چشم بیاید که سعی می‌کنند با تزریق فیلر این عارضه را برطرف کنند، البته این فیلرها باید طبیعی و از جنس چربی باشد که حداکثر به مدت 6 ماه تا یکسال جذب بدن شده و قیمت آن‌ها نیز بسیار گران است و حتما باید توسط پزشک متخصص انجام شود.

این جراح پلاستیک خاطرنشان کرد: از دیگر اعمال جراحی پرطرفدار کوچک کردن قوس کمر است که ممکن است به دلیل چاقی و افتادگی شکم ایجاد شود که با ساکشن یا جراحی اصلاح می‌شود.

امامی در خصوص اینکه آیا آمار مشخصی از اعمال جراحی زیبایی در کشور وجود دارد، گفت: پیک جمعیت جوان ما گرفتار جراحی‌های زیبایی هستند و متاسفانه در این‌ باره آمار مشخصی در ایران وجود ندارد، در حالیکه در جامعه با افراد زیادی روبرو هستیم که یا بینی‌ آن‌ها عمل شده یا لب‌های کلفت شده دارند یا صورت‌هایشان به دلیل تزریق ژل یا دیگر اعمال جراحی غیراستاندارد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز