خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

افزایش ۲۷ درصدی کشف پرونده‌های حوزه فتا در گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۸۷۸

فرمانده انتظامی استان گیلان از افزایش ۲۷ درصدی کشف پرونده های حوزه فضای تولید و تبادل اطلاعات استان درمقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، سردار محمدرضا اسحاقی با بیان اینکه پرونده های ورودی حوزه فتا ، سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ، ۴۵ درصد افزایش داشته اکو، گفت: هتک حیثیت و نشر اکاذیب ۳۷%، مزاحمت اینترنتی ۲۶% ، برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب های بانکی ۱۶% و سایر جرایم نظیر قمار بازی ، تهدید و اخاذی و … ۲۱% ، مهمترین جرایم سایبری استان در سال جاری به شمار می‌روند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه با تلاش کارشناسان و کارآگاهان پلیس فتا کشف پرونده های حوزه فضای تولید و تبادل اطلاعات استان گیلان در شش ماهه سال ۹۶ ، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ، ۲۷% افزایش داشته ، خاطرنشان کرد : ۷۸درصد متهمانی که به دستگاه قضایی معرفی شده اند را مردان و ۲۲درصد زنان ، تشکیل می دهند.

وی با تاکید بر اینکه میانگین سنی متهمان اینترنی گیلان تا ۱۷ سال ۲% ، ۱۸تا ۲۵ سال ۲۵% ، ۲۶ تا ۳۵ سال ۳۷% ، ۳۶ تا ۴۵ سال ۱۸% ، ۴۶ سال به بالا ۱۸% است ، اظهار داشت : ۴۵ درصد بزهکاران اینترنتی که در شش ماهه سال جاری به دستگاه قضایی معرفی شده اند ، دارای تحصیلات عالی دانشگاهی بودند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه انگیزه متهمان اینترنتی در گیلان ۴۸درصد ضد اخلاقی ، ۱۹ درصد انتقام جویی ، تسویه حساب ها و رقابت های شغلی ، ۱۹ درصد کسب منافع مالی و ۱۴ درصد متفرقه (شامل سرگرمی، کنجکاوی، اثبات توانایی ها)بوده است، متذکرشد : ۶۸ درصد مجرمان شناسایی شده در حوزه فضای مجازی از ابتدای سال جاری تاکنون از اپلیکیشن های اجتماعی موبایلی برای ارتکاب جرم استفاده نموده اند.

این مقام ارشد انتظامی با یادآوری اینکه شهروندان باید در انتخاب پیام رسان های موبایلی شرکت های بیگانه و استفاده از خدمات آن ها ، محرمانگی و امنیت اطلاعات شخصی را جدی بگیرند، افزود: شهروندان در ارتباط ، انتشار و اشتراک مطالب، تقوای رسانه ای را رعایت کنند,

سردار اسحاقی با اشاره به لزوم استفاده از نرم افزارهای پیام رسان ایرانی از سوی شهروندان و وسواس به خرج دادن در دوستی های فضای مجازی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز