خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه ۱۸ خبر داد:

بهره برداری از بلوار ۳۵ متری شهید مهتدی در آستانه سال نو

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۸۰

در طول مسیر ۴ کیلومتری این بلوار، یک پل روگذر بر روی بستر روخانه کن با ۳۵ متر عرض، ۷۸ متر طول و عمق ۳۰ متری شمع‌های حفاری نصب که تردد وسائط نقلیه را امکان پذیر کرده است.

ایلنا:‌ شهردار منطقه ۱۸ از آغاز بهره برداری بلوار ۳۵ متری شهید مهتدی از حد فاصل بلوار الغدیر از شرق و بزرگراه آزادگان و خیابان خلیج فارس از جنوب، با هدف کاهش بار ترافیک دو بزرگراه آزادگان و فتح در آستانه فرا رسیدن سال جدید خبرداد.

به گزارش ایلنا، محمد صارمی‌زاده ضمن بیان مطلب فوق، از این بلوار به عنوان یک کریدور غرب به شرق نام برد و تصریح کرد: این بلوار به موازات بزرگراه‌های آزادگان و شهید بروجردی نقش یک شبکه شریانی با عرض ۳۵ متر را ایفا که از طریق آن، میان خلیج فارس و رودخانه کن از یک سو و بلوار معلم و بزرگراه آیت ا... سعیدی از سوی دیگر ارتباط برقرار و با توجه به دسترسی مناطق واقع در غرب رودخانه کن به مناطق شرقی این رودخانه و بالعکس از طریق بزرگراه‌های آزادگان و فتح را ایفا که پس از احداث بزرگراه شهید بروجردی (۷۶متری سعید آباد)، این بلوار ۳۵ متری نیز امکانی را برای تردد این نوع سفر‌ها می‌سر می‌سازد.

وی در ادامه به دیگر مزایای این شریان ارتباطی اشاره و افزود: با توجه به بارندگی‌های بی‌سابقه در تهران و متعاقب آن ریزش پل کن در محور بزرگراه فتح و انسداد این محورکه مشکلات عمده ترافیکی را در بخش غرب تهران ایجاد نموده، این مسیر ۴ کیلومتری جایگزین خوب و مناسبی محسوب تا وسائط نقلیه از طریق این محور به مقاصد مورد نظر خود دسترسی یابند.

وی همچنین در تشریح نحوه دسترسی شهروندان به بلوار شهید مهتدی خاطر نشان ساخت: شهروندانی که قصد دارند از مسیر غرب به شرق بزرگراه فتح استفاده کنند، می‌توانند از طریق بلوار خلیج فارس از بزرگراه فتح خارج شده و سپس از طریق بلوار شهید مهتدی وارد سعید آباد و از خیابانهای صنایع فلزی و الغدیر، این حلقه ارتباط را کامل و دوباره به بزرگراه فتح ادامه مسیر داده و شهروندان ساکن در محلات مختلف منطقه ۱۸ در شرق رودخانه کن و ساکنین غرب این مسیب دسترسی آسانی را به شرق به غرب منطقه برقرار و به سایر شبکه‌های بزرگراهی اصلی اعم از فتح، آزادگان، ستاری، همت و آیت ا... سعیدی و... دست یابند.

صارمی‌زاده تأکید کرد: در حالی که قرار بود طبق زمان بندی اولیه، بلوار شهید مهتدی در سال آینده به بهره برداری برسد، آسیب دیدن پل تقاطع بزرگراه فتح با رودخانه کن سبب تعریف یک زمان بندی فشرده‌تر برای این پروژه شد و موجبات بهره برداری پیش از موعد آن را فراهم آورد.

شهردار منطقه ۱۸ در بخش دیگری به تشریح جزئیات فنی پل روگذر این شریان ارتباطی پرداخت و اظهار داشت: در طول مسیر ۴ کیلومتری این بلوار، یک پل روگذر بر روی بستر روخانه کن با ۳۵ متر عرض، ۷۸ متر طول و عمق ۳۰ متری شمع‌های حفاری نصب که تردد وسائط نقلیه را امکان پذیر کرده است.

به گفته این مقام مسئول، به منظور ایجاد شرایط در اجرای سریع این طرح، تعداد ۳۶ پلاک ثبتی به متراژ ۳۳/۶۳۶۶۲ متر مربع آزادسازی و تکمیل این پروژه فرامنطقه‌ای را تسهیل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز