خبرگزاری کار ایران

حضور توکلی در دادسرای کارکنان دولت/ شکایت از ۳ نهاد مرتبط با پرونده موسسه ثامن الحجج

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۶۷۲

توکلی برای ارائه توضیحاتی درباره شکایت از مسئولان وقت بانک مرکزی و وزارت تعاون و همچنین موسسه ثامن‌الحجج در شعبه ۳ بازپرسی دادسرای کارکنان دولت حاضر شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، احمد توکلی بعد از حضور در شعبه ۳ بازپرسی دادسرای کارکنان دولت با حضور درجمع خبرنگاران اعلام کرد: امروز برای ادای پاره‌ای از توضیحات علیه مسئولان وقت بانک مرکزی، مدیران موسسه ثامن الحجج و وزارت تعاون وقت در این شعبه حاضر شدم. امروز به این دلیل در دادسرا حاضر شدم که پاره‌ای از توضیحات را نزد شعبه سوم بازپرسی در رابطه با اینکه به چه دلیل این سه نهاد را در پرونده موسسه ثامن الحجج متهم می‌دانیم، ارائه دهم.

توکلی خاطرنشان کرد: این اولین بار است که شکایت از یک موسسه مردم‌نهاد در پرونده‌های این چنینی مورد بررسی قرار می‌گیرد که برای ما موجب خوشحالی است.

نماینده پیشین مجلس درباره اینکه چرا این بانک مرکزی، وزارت تعاون و مدیران موسسه ثامن را مجرم می‌داند، گفت: بر اساس قانون تشدید مبارزه با اختلاس، ارتشا و کلاهبرداری، اگر مدیران موسسه‌ای با کوتاهی سبب حیف و میل اموال شوند مسئول هستند و باید پاسخگو باشند. پس بر این اساس مسئولان وقت این سه نهاد باید پاسخگو باشند. از همین رو ما از این‌ها شکایت کردیم که ان‌شاالله رسیدگی شود.

وی تاکید کرد: در رابطه با پرونده کاسپین نیز از طریق این انجمن مردم نهاد قصد ارائه شکایت داریم که ان‌شاالله به آن هم رسیدگی شود.

توکلی افزود: تاکنون هیچ یک از مسئولان سه نهاد احضار نشدند و این اول کار است. همچنین از طریق موسسه نهاد دیدبان شفافیت، شکایتی علیه مسئولان سازمان غذا و دارو انجام شده که درحال رسیدگی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز