خبرگزاری کار ایران

با قرار گرفتن در شاخص ۱۰۵؛

هوای کلانشهر مشهد در شرایط هشدار قرار گرفت/ اعلام 5 منطقه آلوده‌ شهر

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۶۶۰

میانگین شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط هشدار قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بر اساس سنجش ایستگاه‌های مستقر در مشهد هم اکنون میانگین شاخص کلی کیفیت هوا در این کلانشهر 105 پی.اس.آی به معنای وضع هشدار است.

حمید صالحی افزود: مناطق شهید کریمی با 136، شهید مفتح با 130، خیام شمالی با 117، سمرقند با 113، شهید آوینی و سرافرازان هر یک با 102 پی.اس.آی آلوده ترین ایستگاه‌های صبح امروز در سطح مشهد هستند.

وی از بیماران‌قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروه‌های آسیب پذیر خواست تا حد امکان از منزل خارج نشوند یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد، هسته مرکزی شهر و مناطق آلوده خودداری کنند و عموم مردم نیز از فعالیتهای ورزشی در فضای باز بپرهیزند.

روزانه تا یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد دارند.

شاخص کلی کیفیت هوا در محدوده 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین 151 تا 200 پی.اس.آی هشدار برای همه سنین و بین 200 تا 300 پی.اس.آی نیز حالت اضطرار و آلودگی بیشتر از 300 پی.اس.آی وضعیت بحرانی را نشان می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز