خبرگزاری کار ایران

نامه‌ ژاک روگ به علی‌آبادی؛

حذف کشتی از المپیک تصمیم نهایی نیست

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۳۳

با وجود نقاط قوت زیادی که رشته کشتی دارد و قطعا تاریخچه آن شاخص ترین ویژگی آن است، درعین حال لزوم لحاظ تغییرات نیز باید به رسمیت شناخته شود.

رئیس کمیته بین المللی المپیک طی نامه‌ای به محمد علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص ابراز نگرانی ایران از حذف احتمالی کشتی از بازی‌های المپیک اعلام داشت: توصیه ارائه شده از سوی هیات اجرایی IOC تصمیم نهایی نیست.

به گزارش ایلنا، بعد از اعلام حذف احتمالی کشتی از بازی‌های المپیک و تشکیل کارگروه ویژه این امر از سوی کمیته ملی المپیک کشورمان با حضور مسئولین، پیشکسوتان، کارشناسان و نمایندگان اصحاب رسانه، کمیته ملی المپیک اقدام به مکاتبات لازم در خصوص عدم حذف کشتی از بازی‌های المپیک با رئیس کمیته بین المللی المپیک، شورای المپیک آسیا، اتحادیه کشتی آسیا، اعضای هیات اجرایی IOC، کمیته‌های المپیک 100 کشور جهان نمود و خواهان تداوم حضور این رشته باستانی در بازی‌های المپیک گردید.

به همین منظور ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک در پاسخ به نامه ارسالی از سوی رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان ضمن مراتب تشکر خود و همچنین تاکید بر این امر که هنوز حذف کشتی از بازی‌های المپیک 2020، نهایی نشده است.

در متن نامه ژاک روگ به علی‌آبادی آمده است: مراتب تشکر خود را از ارائه نظرات‌تان در ارتباط با تصمیم گیری هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک در خصوص برنامه بازی‌های المپیک 2020 ابراز می‌دارم. وظیفه هیئت اجرایی این بود که براساس عوامل مختلف بسیاری نسبت به ترکیب درست 25 رشته ورزشی توصیه‌هایی ارائه دهد. با وجود نقاط قوت زیادی که رشته کشتی دارد و قطعا تاریخچه آن شاخص‌ترین ویژگی آن است، درعین حال لزوم لحاظ تغییرات نیز باید به رسمیت شناخته شود.

قابل ذکر است توصیه ارائه شده از سوی هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک، تصمیم نهایی نیست. در حال حاضر کشتی به جمع 7 رشته ورزشی که به دنبال راهیابی به برنامه بازی‌های المپیک 2020 هستند، خواهد پیوست. قدم بعدی ارائه گزارش در حمایت از این رشته در جلسه هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک که در سن پطرزبورگ، روسیه برگزار می‌شود، خواهد بود. تصمیم نهایی طی جلسه کمیته بین المللی المپیک (IOC session) در ماه سپتامبر اتخاذ خواهد شد. بار دیگر از شما بخاطر ارائه نظرات کمیته ملی المپیک در این خصوص تشکر می‌نمایم.

شایان ذکر است، هفته گذشته نیز شیخ فهد رئیس شورای المپیک آسیا در پاسخ به نامه رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان؛ حمایت خود را از حضور کشتی در بازی‌های المپیک اعلام داشته و عنوان داشت حتی حاضر است برای بررسی این موضوع با حضور مسئولین کمیته ملی المپیک نشستی نیز در کشور کویت داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز