خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خبر داد:

برپایی اولین جشنواره مد و لباس خوزستان

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۲۱

اولین نمایشگاه و جشنواره مد و لباس استان خوزستان از 16 تا 22 اسفند ماه در محل موزه هنرهای معاصر اهواز همزمان با دومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در تهران، برگزار می شود.

ایلنا - بندر امام خمینی(ره): مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس خوزستان بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان و در راستای اهداف ترسیم شده در سند چشم انداز توسعه کل کشور و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج مد و لباس ایرانی اسلامی در اهواز برگزار می شود.

به گزارش ایلنا از خوزستان، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر با تاکید بر اهمیت برگزاری جشنواره مد و لباس افزود: در این نمایشگاه برخی از طراحان و تولیدکنندگان استان خوزستان حضور دارند و آخرین تولیدات و طراحی های خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهند.

وی ادامه داد: همچنین به منظور نمایش لباس های بومی و محلی خوزستان نیز از دو قوم عرب و لر دعوت شده تا در کنار سایر تولیدکنندگان و طراحان خوزستانی، فرهنگ این خطه را به نمایش بگذارند.

دبیر نخستین جشنواره مد و لباس خوزستان خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره مد و لباس استان خوزستان در راستای ترویج حجاب و عفاف بر اساس الگوسازی مد ایرانی و اسلامی برگزار می شود.

سپهر با بیان اینکه طرح لباس های ارایه شده در این جشنواره از فرهنگ و باورهای اجتماعی ایران اسلامی الهام گرفته شده اند، عنوان کرد: متاسفانه  اهداف جشنواره مد و لباس برای برخی از شرکت کنندگان در این جشنواره هنوز جا نیفتاده و تصور آن ها از این جشنواره همچون حضور در نمایشگاه های فصلی است. در صورتیکه این جشنواره به دنبال الگوسازی برای عفاف و حجاب ایرانی اسلامی می باشد؛ امیدواریم، طراحان بتوانند در این راستا موثرتر و بهتر گام بردارند.

گفتنی است؛ آیین افتتاحیه نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس خوزستان امروز ساعت 7بعد از ظهر در موزه  هنرهای معاصر اهواز برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز