خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای عالی نظام پرستاری؛

پرستاران چشم انتظار تحقق وعده‌های مسئولان

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۸۸

پرستاران در بیمارستانهای صحرایی و دیگر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و نهایتاً در مراقبت از رزمندگان در معرض امواج انفجار، مواد شیمیایی جنگی، سوختگی‌ها و بیماریهای مسری چون گال در محل‌های نگهداری رزمندگان قرار گرفتند.

ایلنا: رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: پرستاران در تمام دوران انقلاب، جنگ تحمیلی و مشکلات اقتصادی دین خود را ادا کرده‌اند و همیشه در صف اول خدمت به نظام و مردم بوده‌اند، حالا نوبت مسئولان است که به مشکلات این قشر مظلوم رسیدگی کنند.

به گزارش ایلنا، سیدیعقوب جعفری افزود: در حقیقت کسی نیست که نداند پرستاران نخستین رسیدگی کنندگان و منتقل کنندگان مجروحان زمان انقلاب و جنگ بودند.

وی ادامه داد: در مجموعه رشته‌های شغلی تیم سلامت با توجه به اینکه پرستاری در زمره بیشترین شاغلان گروه پزشکی بوده است و بیشترین حضور را در بالین بیمار و مددجویان دارند به‌‌ همان میزان نقش پرستاری و پرستاران در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس پررنگ، برجسته، بی‌بدیل، ممتاز و ماندگار است.

جعفری گفت: یادمان نرفته که پرستاران در زمان جنگ تحمیلی در پستهای امداد و اورژانسهای خط مقدم جبهه و در بیمارستانهای صحرایی منطقه جنگی و دیگر مراکز به صورت چشمگیر حضور یافته و نسبت به مداوای مجروحان جنگی ‌‌نهایت تلاش را می‌کردند.

وی یادآور شد: در این راستا از جمله اقدامات پرستاران در جبهه‌های جنگ را می‌توان اقدامات اولیه ثابت کردن شکستگی‌ها و در رفتگی‌ها، جلوگیری از ادامه خونریزی‌ها سرم درمانی، تزریق خون، تزریقات و پانسمان و انتقال مجروحان از پستهای امداد و اورژانسهای صحرایی خط مقدم جبهه به بیمارستانهای صحرایی پشت خطوط مقدم و انجام مراقبت و درمان و پرستاری در بخشهای ریکاوری و اتاق عمل دانست.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: پرستاران در بیمارستانهای صحرایی و دیگر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و نهایتاً در مراقبت از رزمندگان در معرض امواج انفجار، مواد شیمیایی جنگی، سوختگی‌ها و بیماریهای مسری چون گال در محل‌های نگهداری رزمندگان قرار گرفتند.

جعفری ادامه داد: از طرف دیگر نباید به نقش پرستاران در بعد مدیریت امداد و درمان در زمان جنگ بی‌توجه بود چون مدیریت اکثر ستادهای امداد و درمان و اعزام نیرو، بهداری رزمی، بهداری لشگر‌ها، اوژانس‌های خط مقدم و بیمارستان‌های صحرایی و کمپ‌های نگهداری مجروحان شیمیایی و موج انفجار و مواد مشابه بر عهده پرستاران شاغل و دانشجویان پرستاری اعزامی بوده است.

وی افزود: جای مباهات و افتخار است که جامعه پرستاری شهدای بسیاری را به انقلاب و جنگ تحمیلی تقدیم کرد و هم اکنون جامعه پرستاری کشور شامل پرستاران، بهیاران و کاردان‌ها و کار‌شناسان اتاق عمل و هوشبری و فوریتهای پزشکی کماکان جزو پیشتازان اعزام نیرو به نقاط محروم، مناطق آسیب دیده ناشی از سیل، طوفان، زلزله و موارد مشابه در داخل و خارج از کشور بوده و هستند.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری افزود: باید مسئولان ضمن ارج نهادن و توجه بیشتر به این قشر زمینه بهتر سازماندهی تیمهای اضطراری و آموزش مستمر این نیرو‌ها برای حوادث احتمالی آینده را فراهم کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز