خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کردستان:

70 درصد جوانان جویای کار کردستان فاقد مهارت شغلی هستند

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۴۵

بیش از یک سوم جمعیت استان کردستان را جوانان تشکیل می‌دهند و باید برای رشد شکوفایی انها از سوی متولیان امر تلاش بیشتری صورت پذیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان گفت:بر اساس آمار به دست آمده 70 درصد جوانان جویای کار کردستان فاقد مهارت شغلی هستند که باید برای آنها برنامه ریزی صورت پذیرد تا مهارتها و تجارب لازم را برای کار آفرینی و اشتغال کسب کنند.

به گزارش ایلنا، ایرج حسن زاده سه شنبه شب در همایش تجلیل از برترین‌های اوقات فراغت کردستان در اداره‌ کل ورزش و جوانان تصریح کرد: باتوجه به اینکه جوانان استان دارای تحصیلات دانشگاهی بدون مهارت‌های لازم هستند باید کار تجربی و مهارتی آنان برای ورود به عرصه کار تقویت شود.

وی، وجود کار تجربی را علاوه بر آشنایی با فنون مختلف موجب فراهم آمدن منبع درآمد عنوان کرد وافزود:با این اقدام جلوی  بسیاری از انحرافات اجتماعی نیز گرفته می‌شود.

حسن زاده با بیان اینکه استکبار جهانی از کشورهای دارای نیروی جوان زیاد هراس دارد، این بیم و ترس را بویژه برای کشورهایی چون ایران که دارای جوانان با بصیرت و آگاه است بیشتر عنوان کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان، وجود جوامع پیر در کشورهای اروپایی را به مثابه یک تهدید دانست و گفت: در اینگونه کشورها نشاط واقعی وجود ندارد و آنچه هست شور و نشاط کاذب و زمینه‌ساز افسردگی‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه انسان‌های مسن نمی‌توانند آنگونه که شایسته است پویایی کشور را حفظ کرده و از کیان آن دفاع کنند،افزود:خوشبختانه بیش از یک سوم جمعیت استان کردستان را جوانان تشکیل می‌دهندو باید برای رشد شکوفایی انها از سوی متولیان امر تلاش بیشتری صورت پذیرد.

حسن‌زاده با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواهند پیشرفت کشور ایران را ببینند، آرزوی آنها را بی‌تفاوتی و عدم توجه جوانان این مرز و بوم به مسائل مهم ملی و بین‌المللی اعلام کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان خواست نظام اسلامی را تربیت جوان‌هایی دانست که آینده نظام را تامین و در مسیر موفقیت گام بردارند و یادآور شد: به همین دلیل دولت نیز بنای کار را بر عنایت و توجه ویژه به مسائل جوانان قرار داده است.

وی وظیفه جوانان را ترسیم اهداف و تلاش برای نیل به آن عنوان کرده و رسالت دولت و نظام را سمت و سو دادن همراه با نظارت بر این تلاش‌ها معرفی کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان اوقات فراغت را بهترین فرصت برای برنامه‌ریزی جوانان در خصوص یادگیری بسیاری از مسایل زندگی دانست و خاطرنشان کرد: آشنایی با فنون مختلف زمینه رشد و تعالی انسان در تمام زمینه‌ها را فراهم می‌کند.

 

 

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز