خبرگزاری کار ایران

واکنش‌های بین المللی به درگذشت چاوز

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۳۷

رئیس جمهوری آرژانتین از چاوز به عنوان دوست مردم کشورش یاد کرد و گفت که درگذشت وی ضایعه‌ای جبران ناپذیر است. به همین مناسبت در آرژانتین سه روز عزای عمومی اعلام شده است.

انتشار رسمی خبر درگذشت رئیس جمهوری ونزوئلا که بعد از ماه‌ها مبارزه وی با بیماری سرطان رخ داد، واکنش‌های بین المللی و منطقه‌ای گستره‌ای به همراه داشت.
به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «ویتالی چورکین» نماینده روسیه در سازمان ملل متحد با ابراز تاسف از درگذشت چاوز، فقدان وی را به خانواده و هوادارانش تسلیت گفت.
وی از درگذشت چاوز به عنوان ضایعه‌ای سخت یاد کرد.
«بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز گفت که در این شرایط با مردم ونزوئلا ابراز همدردی می‌کند. وی مرگ چاوز را واقعه‌ای دردناک عنوان کرد.
«کریستینا فرناندز کرشنر» رئیس جمهوری آرژانتین از چاوز به عنوان دوست مردم کشورش یاد کرد و گفت که درگذشت وی ضایعه‌ای جبران ناپذیر است. وی پس از شنیدن خبر درگذشت چاوز، همه برنامه‌های خود را به حالت تعلیق در آورد.
به همین مناسبت در آرژانتین سه روز عزای عمومی اعلام شده است.
«جیمی کار‌تر» رئیس جمهوری سابق آمریکا نیز گفت: «هوگو چاوز به دلیل ادعاهای جسورانه و نیز تلاش‌هایش برای استقلال دولت‌های آمریکای لاتین، در یاد‌ها خواهد ماند.»
«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا هم با انتشار بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که کاخ سفید در این لحظات بحرانی پس از مرگ چاوز، پشتیبانی و حمایت خود از مردم این کشور را اعلام می‌کند و امیدوار است که روابط سازنده میان دولت‌های دو کشور بهبود یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز