خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

در سال نهصت کشاورزی تلاش قابل توجهی در توسعه این بخش انجام شده است

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۱۹

بخش کشاورزی، به عنوان محرک رشد اقتصادی، به ویژه در کشورهای درحال توسعه مطرح بوده است/ کشاورزی نقش مهمی در تولید ناخالص داخلی و اقتصاد روستایی ایفا کرده و بخش قابل ملاحظه‌ای از جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ایلنا-تبریز: معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: امسال سال نهضت کشاورزی بوده و کارهای موثر وچشمگیری در رشد و توسعه این بخش، در کشور و بخصوص استان انجام پذیرفته است.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمد اشرف نیا، که در جمع مهندسین استان آذربایجان شرقی سخن می‌گفت افزود: اقتصاد کشاورزی، مجموعه‌ای از علوم و روش‌ها یی را شامل می‌شود که عوامل اقتصادی موثر در امور کشاورزی، روابط اقتصادی موجود بین عوامل تولید کشاورزی و کاربرد اصول اقتصادی را در تولید و توسعه کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.
وی با بیان اینکه بخش کشاورزی به طور مستقیم از طریق تولید بیشتر و صادرات و به صورت غیرمستقیم از طریق افزایش تقاضا برای خدمات و کالاهای صنعتی در جوامع روستایی، به رشد اقتصادی کمک کرده و در نتیجه موجب خلق فرصت‌های شغلی جدید می‌شود، گفت: رشد این بخش اقتصادی، نتایج مثبتی بر فقرزدایی به خصوص در مناطق روستایی دارد و در کنارآن، روند کاهش فقر شهری را می‌توان از طریق رشد بخش روستائی، به ویژه در بخش کشاورزی تسریع کرد.
اشرف نیا افزود: بخش کشاورزی، به عنوان محرک رشد اقتصادی، به ویژه در کشورهای درحال توسعه مطرح بوده و کشاورزی نقش مهمی در تولید ناخالص داخلی و اقتصاد روستایی ایفا کرده و بخش قابل ملاحظه‌ای از جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه در راستای حمایت از رشد کشاورزی، لازم است تا نظام اقتصادی در حال توسعه از طریق حذف یا کاهش موانع تجاری با اقتصاد جهانی تلفیق و همراه شده و به موضوع تجارت چند جانبه در میان خود و یا با کشورهای توسعه یافته بپردازند افزود: کشاورزی، برای توسعه نقش رقابت آمیز، باید مزیت‌ها و بهره وری محصولات تولیدی خود را از طریق اعمال تغییرات لازم در الگوهای مناسب کشت، بهبود فناوری‌های تولید، ارتقای کانال‌های بازاریابی ودیگر راهکارهای تکمیلی افزایش دهد تا از منافع واقعی ناشی از روابط تجاری بهره‌مند شود.
اشرف نیا خاطرنشان کرد: به طور اساسی اهداف بلند مدت مورد نظر در کاهش موانع تجارت، به همراه توسعه و ارتقا کمی و کیفی تولید، آینده روشنی از توسعه این بخش مهم را ترسیم خواهد نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز