خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی دانشگاه‌های ایران برای بورسیه دانشجویان کرد

کد خبر : ۵۳۹۸۲

در مقطع کاردانی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار صندلی خالی وجود دارد که با استفاده از این ظرفیت دانشجویان اقلیم می‌توانند آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

ایلنا: هیأت علمی و فرهنگی اقلیم کردستان عراق در جلسه‌ای با محمود ملاباشی معاون دانشجویی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، به بحث درمورد بورس گرفتن دانشجویان کرد در ایران و تبادل استاد و دانشجو پرداختند.

به گزارش خبرنگارایلنا، ملاباشی در این نشست ضمن اعلام آمادگی دانشگاه‌های ایران برای بورسیه دانشجویان کرد اقلیم کردستان عراق گفت: به غیر از بورسیه دانشجویان، آمادگی پذیرش دانشجویان آزاد را نیز داریم. به طور مثال در مقطع کاردانی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار صندلی خالی وجود دارد که با استفاده از این ظرفیت دانشجویان اقلیم می‌توانند آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

وی تصریح کرد: البته ما می‌توانیم دانشجویان دوره دکترا را برای فرصت‌های مطالعاتی پذیرش کنیم؛ به گونه‌ای که در یک فرصت شش ماهه آن‌ها با یک مقاله جهانی به کشور برگردند. ما آمادگی تبادل استاد را نیز داریم.

این مقام مسئول در ادامه گفت: ایران آمادگی دارد که دکترای پژوهش محور را بر اساس نیازهای جامعه به ویژه در بخش صنعت برآورده سازد. البته پیشنهاد می‌شود برای رفع نیاز‌ها یک کمیته مشترک بین کشور ایران و منطقه اقلیم کردستان تشکیل شود.

ملاباشی فرصت‌های مطالعاتی را در ایران نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی مناسب توصیف کرد و گفت: ایران در بسیاری از رشته‌ها همچون نانو، ژنتیک، شیمی و به ویژه در حوزه مهندسی دارای جایگاه شایسته‌ای در جهان است.

شیرزاد احمد نجارمشاور آموزش عالی نخست وزیر اقلیم، در این جلسه به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: دانش و معرفت یک مسئله انسانی است که ملت‌ها را به هم نزدیک می‌کند. یکی از سیاست‌های حکومت اقلیم، حمایت از دانشگاه و پیشرفت علمی است. به گونه‌ای که در دولت فعلی تأکید ویژه‌ای بر آن شده و ۱۰ تا ۱۵ درصد از بودجه در منطقه اقلیم به سیستم آموزش عالی اختصاص داده شده است.

شیرزاد گفت: ما نیز مایل هستیم که تعداد دانشجویان اعزامی به ایران بیشتر شود که امیدواریم مسئولان ایرانی در این زمینه همکاری لازم را به عمل آورند.

طلعت طاهر محمد رییس بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه صلاح‌الدین اربیل هم از نیاز این دانشگاه به استاد زبان فارسی خبر داد و گفت: ما در این باره نیازمند حمایت ایران از زبان فارسی هستیم. همچنین درخواست داریم که کشور ایران زمینه را برای پذیرش دانشجویان این رشته در ایران فراهم آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز