خبرگزاری کار ایران

بیانیه حزب اعتماد ملی به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۹۳۷

حزب اعتماد ملی به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس بیانیه ای را صادر کرد.

به گزارش ایلنا،‌ متن این بیانیه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

سی و هفت سال پیش در چنین ایامی رژیم بعثی صدام، به گمان پیروزی در اندک زمان، از زمین و هوا و دریا به کشور عزیزمان ایران، که کمتر از دو سال از استقرار نظام انقلابی جمهوری اسلامی در آن می گذشت، حمله همه جانبه نمود و ملت عزیز ایران را به دفاع همه جانبه از کیان ارضی و اعتقادی و سیاسی خود واداشت. اختلافات دیرینه میان دو کشور و نارسایی های روانشناختی صدام حسین، توسعه طلبی بعثی های حاکم بر عراق، بستر مناسبی را برای آمریکا و همدستان او فراهم ساخت که بدنبال اقدامات مسلحانه و تجزیه طلبانه گروهک های مارکسیستی و مدعیان دروغین اسلام و مردم، سناریوی سرنگونی نظام انقلابی جمهوری اسلامی را با یک جنگ خارجی تکمیل نماید.

اما اقتدار کاریزماتیک و دینی بی نظیر امام خمینی (ره)، باورهای دینی جامعه، و روحیه انقلابی-اسلامی مردم مسلمان ایران آنچنان موجی از حضور و اعزام و فداکاری را در عرصه های نبرد حق علیه باطل برانگیخت که نتایج معکوس برای استکبار جهانی آغاز شد. جنگ موجب همگرایی بی بدیل در داخل، آزمودگی و ورزیدگی اقتصادی، نظامی و عرفانی نیروهای سیاسی و بویژه نوجوانان و جوانان، حذف نیروهای مخالف داخلی و پیدا شدن دست و نقش نهان کشورهای استکباری بواسطه حمایت از صدام شد.

رهبری اخلاق مدار و دین باورانه امام خمینی (ره) آنچنان فضای عرفانی و اعتقادی را در جبهه های نبرد حاکم ساخت که تمامی نیروها، فارغ از تفکرات جناحی، تمامی همت و عزم خود را برای دفاع از کشور و بالاتر از آن برای رسیدن به شهادت بکار میگرفتند، و در پشت جبهه نیز دولت اسلامیموسوی با تدبیر و درایت و برنامه ریزی دقیق به همراه همدلی مردم خوب ایران، حداکثر تدارکات لازم را برای جبهه ها فراهم می ساخت. البته به یاد داریم که معدود افرادی که امروز جامه دفاع از رزمندگان را بر تن کرده اند، در آن هنگام با حضور در ستادهای پشت جبهه در تلاش بودند که خاک جبهه و جراحت و شهادت بر دامن آنان ننشیند.

هرچند این جنگ به اعتراف سازمانهای بین المللی هزار میلیارد دلار خسارت مادی به کشورمان وارد ساخت، و صد ها هزار شهید و مجروح و جانباز و اسیر را بر ملت عزیز ایران تحمیل نمود، اما وفاداری و فداکاری مردم عزیز ایران برای حراست از مرز و بوم اعتقادی، اخلاقی و ارضی نمادی از ایمان، شرف و غیرت را در تاریخ ایران و اسلام آفرید که اسوه غیرتمندان جهان، ایران و تاریخ خواهد شد.

ما ضمن ادای احترام به امام و همه شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان و خانواده های صبور و غیرتمند آنان، وظیفه خود میدانیم که پاسدار همان هویتی باشیم که چنین سرمایه ای را برای ما خلق کرد، و از همه بازماندگان آن ایام بخواهیم که به سهم خود در پاسداشت این سرمایه بکوشند، و اما بیش از همه از رهبران و سیاستمداران و فعالان سیاسی متوقع باشیم که نه در گفتار و شعار، بلکه در عمل و رفتار پاسدار ارزشها، هنجارها و نمادهای آن ایام باشند. طبیعی است که مسئولان سیاسی از صدر تا ذیل همه نهادها بیشترین نقش را در این فرآیند خواهند داشت، و اگر امروزه شاهد کمرنگ شدن ارزشهای انسانی-اسلامی و تضعیف هنجارهای ارزشمند و تغییر نمادهای اجتماعی هستیم، هیچ کس جز مدیریت و مدیران سیاسی-حکومتی کشور مسئول آن نیستند، چرا که به قول پیامبر بزرگ اسلام: هرگاه امرا و علمای امت فاسد شوند، مردم و جامعه نیز فاسد خواهند شد.

متاسفانه پس از اندک مدتی از پایان جنگ، شاهد آن شدیم که بسیاری از رزمندگان و جانبازان این دفاع مقدس به نام دفاع از اسلام و… از امکان و فرصت حضور در بسیاری از عرصه های سیاسی حذف شده اند، و عده ای در مصادر امور قرار گرفته اند که غالبا در جبهه ها حضور جدی نداشتند. که این امر مایه دلسردی ایثارگران شده است، امید داریم که جویندگان و صاحبان قدرت از استفاده ابزاری و بهره گیری سیاسی از این دفاع مقدس دست بکشند و عرصه را برای حضور همه ایثار گران در همه عرصه ها باز نمایند، انشاءالله

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز