خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

تجهیز مرز خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی/ راه‌های دسترسی مرز چزابه تکمیل شد

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۹۲۲

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز فعالیت مرز خسروی برای تردد زائران در اربعین امسال خبر داد و گفت: بر اساس پیش‌بینی استفاده از مرز خسروی برای اربعین سال جاری، مسیر دسترسی قصرشیرین به خسروی آسفالت شده است و همچنین تعداد گیت‌های عبوری مرز خسروی افزایش یافت.

به گزارش ایلنا، داود کشاورزیان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در بخش زیرساخت و بهسازی راه‌های منتهی به مرزها مشترک با کشور عراق برای ایام اربعین حسینی اظهار داشت: طی سال گذشته زیرساخت‌ها از قبیل گیت‌های عبوری و سرویس‌های بهداشتی در حد قابل قبولی تکمیل شده است. همچنین راه‌های دسترسی همچون محور ایلام-مهران تعریض و چهار خطه و جاده دومی به نام جاده ملک شاهی که یک جاده فرعی محسوب می‌شود در زمان برگشت به‌عنوان یک مسیر عبوری برای خودروها و اتوبوس‌ها آماده شده است.

وی افزود: در استان خوزستان نیز علاوه بر بهسازی راه‌های موجود، راه‌های جدیدی برای دسترسی به مرز چزابه ساخته شده که در مجموع این اقدامات بیانگر تقویت‌ زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای نسبت به گذشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز فعالیت مرز خسروی برای تردد زائران در مراسم اربعین امسال خبر داد و گفت: بر اساس پیش‌بینی استفاده از مرز خسروی برای اربعین سال جاری، مسیر دسترسی قصرشیرین به خسروی آسفالت شده است و همچنین تعداد گیت‌های عبوری مرز خسروی و سرویس‌های بهداشتی در داخل پارکینگ‌ها افزایش یافت.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به سهم حداکثری مرز مهران در جابجایی زائران مراسم اربعین حسینی بیان داشت: با آغاز فعالیت مرز خسروی بخشی از ترددهای مرز مهران کم و به آن اختصاص خواهد یافت.

کشاورزیان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در زمینه ارتقا ایمنی راه‌های منتهی به کشور عراق گفت: تعریض، تأمین روشنایی، تعریف مسیرهای جایگزین، احداث کمربندی و مواردی ازاین‌دست برای ارتقای ایمنی راه‌ها در مراسم اربعین است.

وی کنترل ناوگان را یک امر مستمر دانست و گفت: همواره باید در امر جابجایی بر وضعیت خودرو نظارت وجود داشته باشد، اما درنهایت باید تصمیمات کلان در حمل‌ونقل مسافر اتخاذ شود که به نظر من طرح شبکه سیر همنام یکی از تصمیمات کلانی است که اتوبوس‌ها و رانندگان در قالب شرکت‌های مادر سامان‌دهی می‌شوند و سازمان می‌تواند با واگذاری برخی از وظایف به این شرکت‌ها در ارزیابی عملکرد، اصلاحات و رفع کاستی‌های موجود را مطالبه کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان خاطرنشان کرد: باید به شرکت‌ها در طرح شبکه سیر همنام زمان داد تا آن‌ها بتوانند علاوه بر تأمین ناوگان، راننده و تجهیزات موردنیاز هم در عرصه جابجایی مسافر و هم برای ایام اربعین خود را نشان دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز