خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با ایلنا:

بودجه‌ی پیشنهادی بخش فرهنگ در سال 92 کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۸۳

باتوجه به شرایط کشور و مشکلات موجود، بودجه‌ی بخش فرهنگ به نسبت سال ۹۱ نه تنها افزایشی نداشته است، بلکه کاهش مختصری را هم به خود دیده است.

ایلنا: «حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری»؛ سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اعلام این مطلب که بودجه‌ی پیشنهادی دولت برای سال ۹۲ در حوزه‌ی فرهنگ به نسبت سال قبل کاهش یافته است، از تلاش این کمیسیون برای افزایش این بودجه خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، طاهری ضمن اعلام آمادگی کامل کمیسیون فرهنگی مجلس برای پیگیری افزایش سهم بودجه‌ی بخش فرهنگ و حوزه‌ی نشر و کتاب، افزود: به هر حال باید دید می‌توان در بودجه‌ی پیشنهادی دولت اقدامی برای بخش فرهنگ انجام داد یا خیر. تلاش ما در این راستاست که اگر امکان برداشت و انتقال پول از ردیفی به ردیف دیگر بودجه وجود داشته باشد، حتمآ در بخش فرهنگ از آن استفاده کنیم.
او ادامه داد: این قضیه مشروط به همکاری معاونت برنامه‌ریزی و بودجه‌ی دولت با کمیسیون فرهنگی است، زیرا در ‌‌نهایت می‌توانند با این کار مخالفت کنند. ما امیدواریم دولت هم با چنین کاری موافقت کند و همکاری نشان دهد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره‌ی میزان بودجه‌ی بخش فرهنگ در سال ۹۲ گفت: با توجه به شرایط کشور و مشکلات موجود، بودجه‌ی بخش فرهنگ به نسبت سال ۹۱ نه تنها افزایشی نداشته است، بلکه کاهش مختصری را هم به خود دیده است.
حجت‌الاسلام طاهری تأکید کرد: در جلسات بعدی بررسی بودجه در مجلس این مطلب را پیگیری می‌کنیم تا بودجه‌ی بخش فرهنگ را افزایش دهیم تا حداقل مشابه سال ۹۱ باشد.
گفتنی است علی لاریجانی؛ رئیس مجلس شورای اسلامی، روز شنبه (۱۲اسفندماه) در مراسم افتتاح نمایشگاه یاد یار مهربان، با اشاره به مشکلات جاری صنعت نشر به ویژه گرانی کاغذ گفته بود: امسال با تمام سختی‌هایی که برای حوزه‌ی نشر داشت، گذشت، اما باید برای سال آینده تمهید درستی اندیشیده شود تا کاغذ با قیمت مناسب در اختیار اهالی نشر قرار بگیرد. او با اشاره به لایحه‌ی بودجه‌ی سال ۹۲ ادامه داده بود: هنوز لایحه بودجه را ندیده‌ام و باید دید که در آن راجع به نشر چه تدبیری اندیشیده شده است. البته ما در مجلس تلاش می‌کنیم تا از جایی دیگر کمک بگیریم و به این بخش بیافزاییم تا سال آینده حرکت بهتری در این زمینه رخ دهد.
لاریجانی تأکید کرده بود: در جریان تصویب لایحه‌ی بودجه‌ی سال آینده از کمیسیون فرهنگی و تلفیق خواهد خواست تا برای جذب منابع مالی به منظور حمایت از صنعت نشر اقدام جدی انجام دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز