خبرگزاری کار ایران

در پیامی؛

حزب موتلفه درگذشت آیت‌الله راستی کاشانی را تسلیت گفت

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۸۰۴

شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درگذشت آیت‌الله راستی کاشانی را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا،  متن این پیام به شرح زیر است:

نام آیت‌الله حسین راستی کاشانی در تاریخ انقلاب اسلامی یک نام آشناست. نام او از آن هنگام بر سر زبان‌ها افتاد که وی به همراه آیت‌الله شهید مدنی و شاگردانشان به درس امام(ره) در نجف آمدند و دروس خود را تعطیل کردند.

آنها با این عمل انقلابی اولا؛ شان علمی امام(ره) را به رخ دشمنان اسلام و ایران کشیدند و ثانیا؛ نگذاشتند گرد غم غربت، فشار و تحدید بر کرسی درس امام در نجف بنشیند. حضرات آیت‌الله راستی و آیت‌الله شهید مدنی و دیگر یاران امام(ره) در ایام تبعید امام در نجف گرد شمع وجود مقدس رهبر نهضت اسلامی جمع شدند تا انقلابیگری و تداوم نهضت را در عراق و ایران فریاد زنند.

آیت‌الله راستی کاشانی پس از پیروزی انقلاب با حضور در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و ریاست شورای مدیریت حوزه علمیه قم و نیز دو دوره حضور در مجلس خبرگان رهبری نقش راهبردی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا می‌کردند. خضوع و فروتنی، عمق فهم دینی وی، بصیرت سیاسی و فکری او و بهنگام بودن و نیز درک وی از مسائل انقلاب، او را از دیگران متمایز می‌کرد. وی چشم بیدار انقلاب بود.

آیت‌الله راستی یک مجاهد نستوه، یک فقیه صمدانی و یک عالم ربانی بود. او در تمام طول حیات پر برکت خود در سنگر ولایت و همراهی با امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای هیچ‌گاه تردید نکرد.

آیت‌الله راستی پیوندی راستین با انقلاب، امام و نظام داشت. با هر مومن انقلابی که با او دست دوستی داده بود تا آخر برای اعتلای نظام اسلامی بر این پیوند استوار بود.

شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی رحلت این عالم ربانی و خدمتگزار صدیق اسلام و انقلاب را به محضر مبارک مقام معظم رهبری، مردم شریف ایران، حوزه‌های علمیه و بازماندگان آن مرحوم تسلیت می‌گوید. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز