خبرگزاری کار ایران

ظریف:

با دبیرکل سازمان ملل دیدار می‌کنم/ سیاست‌های ترامپ مورد حمایت جامعه آمریکا نیست

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۷۳۴

وزیر امور خارجه کشورمان از دیدار خود با دبیرکل و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در تشریح نتایج دیدارهای اخیرش با برخی از همتایان خود در دیگر کشورها در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل ملل متحد گفت: آقای رئیس‌جمهور در چند روزی که در نیویورک بودند علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل با چهار رئیس‌جمهور و شش نخست‌وزیر دیدار کردند و رایزنی‌هایی را نیز با آقای گوترش دبیر کل سازمان ملل داشتند. 

۳۰ ملاقات با مقامات دیگر کشورها داشته‌ایم 

وی ادامه داد: من و همکارانم نیز در این چند روز تا الان نزدیک به ۳۰ ملاقات با مقامات دیگر کشورها داشته‌ایم که در این ملاقات‌ها در مورد مسائل دوجانبه و منطقه‌ای بحث‌های خوبی صورت گرفته است. 

رایزنی در خصوص وضعیت مسلمانان میانمار و بحران سوریه

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه در این ملاقات‌ها در مورد وضعیت مسلمانان در میانمار و همچنین بحران سوریه رایزنی‌هایی انجام داده‌ایم، اظهار داشت: در دیداری که روز جمعه با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ داشتیم در زمینه وضعیت انسانی موجود در یمن، سوریه و مسلمانان میانمار صحبت کردیم. 

همه بر رعایت برجام و غیر قابل مذاکره بودن آن تاکید داشتند 

ظریف با بیان اینکه موضوع برجام یکی دیگر از محورهای رایزنی‌ها با مقامات دیگر کشورها بوده است، تصریح کرد: ضرورت رعایت برجام و غیر قابل مذاکره بودن آن مواردی بود که همه طرف‌ها در جریان این دیدارها بر آن تاکید داشتند.

با دبیرکل سازمان ملل دیدار می‌کنم 

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان ادامه داد: طی روزهای آینده این ملاقات‌ها و رایزنی‌ها با تعدادی دیگر از مقامات شرکت‌کننده در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل ادامه خواهد داشت. علاوه بر دیدار با تعدادی از وزرای امور خارجه، با آنتونیو گوترش،‌ دبیرکل و همچنین رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و گفت‌وگو خواهیم داشت. 

با موسسات مطالعاتی و نخبگان سیاسی گفت‌وگو خواهم کرد 

ظریف با اشاره به دیگر دیدارهای خود در نیویورک خاطرنشان کرد: در این هفته فرصتی فراهم می‌شود که با تعدادی از موسسات مطالعاتی و مجامع فکری و نخبگان سیاسی در ایالات متحده گفت‌وگو داشته باشیم، به خصوص با توجه به اینکه سیاست‌های کنونی دولت آمریکا مورد حمایت جامعه آمریکا و نخبگان این کشور نیست. این ضرورت وجود دارد که روشنگری‌هایی در مورد سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران و همچنین سیاست آمریکا، انجام شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز