خبرگزاری کار ایران

مراسم رونمایی از کتاب چهلم برگزار شد؛

از تمام عکاسان کشور برای کتاب عکس سال آینده دعوت به همکاری می‌کنیم+عکس

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۶۶۹

کتاب چهلم که شامل تصاویر هنری‌ از پیاده‌روی اربعین امام حسین (ع) به قلم محمدتقی اختیاری و با تصاویری از 14 عکاس ایرانی است؛ روز جمعه 31 شهریورماه در موزه امام علی(ع) رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب چهلم که تصاویر هنری‌ای است از پیاده‌روی اربعین امام حسین (ع) به قلم محمدتقی اختیاری و با تصاویری از 14 عکاس ایرانی روز جمعه 31 شهریورماه در موزه امام علی (ع) رونمایی شد. 

در ابتدای این مراسم، مجید مجیدی (کارگردان) گفت: واقعیت این است که درخصوص اربعین در این سال‌ها، خیلی کار چندانی صورت نگرفته است. هرکس که روز اربعین در کربلا حضور داشته باشد، تمام جلوه‌های معرفت و ایثار و از خودگذشتگی را در این روز می‌بیند. با مشورتی که با دوستان داشتیم، قرار شد که موضوع کتاب عکاسی سال آینده، آزادگی و از خودگذشتگی باشد.

سپس محمدتقی اختیاری (نگارنده این کتاب) گفت: من سعی کرده‌ام در این کتاب، کاری که عکاس‌ها کرده‌اند را با قلم خود، شاید دیدنی‌تر کنم. برای هر تصویر این کتاب مدت‌ها وقت گذاشته شده، و فکر شده تا کلمه‌ای درباره‌ی آن نوشته شده است.

سپس سیدعباس صحفی (مدیر مؤسسه شیعا و مسئول پروژه کتاب چهلم) با اشاره به مسئولیت‌های مؤسسه‌ی شیعا گفت: مسئولیت این مؤسسه، توجه به میراث شیعه (مثل نمادها، نشانه‌ها، سنن، و آیین مختلف) از منظر هنری است.

او با اشاره به اینکه عکس‌های این کتاب، در محدوده‌ی سال‌های 1388 تا 1395 گرفته شده است، گفت: از سال 1391، 10 نفر از عکاسان خوب کشور، به عراق اعزام شدند و تا سال 1395 به عکاسی ادامه دادند. بعداً عده‌ای از دوستان، عکس‌هایی از سال‌های 88، 89 و 90 هم به این مجموعه افزودند.

وی در پایان گفت: ما از همین الان، از تمام عکاسان سراسر کشور دعوت می‌کنیم که در پروژه‌ی سال آینده، ما را همراهی کنند.

این مراسم با حضورِ محمود فرشچیان، مجید مجیدی، احمد مسجدجامعی، محمود دعایی، محمدتقی اختیاری، سیدعلی احمدی، حمید خویی و عکاسان این کتاب انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز