خبرگزاری کار ایران

خسروتاج:

ایران ۹۰۰ میلیون دلار در شش اول سال به ترکیه صادرات غیرنفتی داشته است

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۵۵۵

با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ظرفیت تجاری مرز رازی در جهت گسترش تجارت میان ایران و ترکیه ازطریق این گذرگاه مرز بررسی شد.

به گزارش ایلنا، مجتبی خسروتاج در بررسی روند تجارت مرزی و ریلی از مرز رازی ایران و کاپی‌کوی ترکیه وجود مرز زمینی و ریلی در مرز رازی را ظرفیت بسیار بزرگی برای توسعه تجارت بین ایران و ترکیه در این مبدا دانست.

وی با بیان اینکه در این مرز برای رسیدن به اهداف مهم اقتصادی باید به تجارت و حمل و نقل ریلی توجه بیشتری شود، گفت: تا یک ماه آینده کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه در تهران برگزار می‌شود که این کمیسیون بسترساز فصل جدیدی از توسعه تجارت بین ایران و ترکیه خواهد بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این کمیسیون تعرفه‌های ترجیحی تجاری دو کشور براساس توافقنامه مشترک که شامل ۲۶۵ قلم کالاست اصلاح و اقلام جدید دیگری در بخش صنعت و کشاورزی به لیست این توافقنامه افزوده می‌شود.

خسروتاج حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه را بدون احتساب نفت و مواد نفتی در ۶ ماه اول امسال ۲.۲ میلیارد دلار اعلام کرد و اظهار داشت: در این مدت ایران حدود ۹۰۰ میلیون دلار به کشور ترکیه صادرات و در همین مدت ۱.۳ میلیارد دلار نیز از کشور ترکیه واردات داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز