خبرگزاری کار ایران

اطلاعیه ناجا به مناسبت ماه محرم/ توصیه‌های پلیس به عزاداران حسینی

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۴۸۹

نیروی انتظامی به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) اطلاعیه‌ای را صادر و در آن مواردی را به هیئات‌ عزاداری و تکایا متذکر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، نیروی انتظامی در اطلاعیه‌ای با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین، مواردی را در خصوص فعالیت هیئات و تکایا متذکر شده است؛ متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین(ع)

"محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است." حضرت امام خمینی(ره)

محرم؛ ماه بصیرت، شکوفایی معنوی، سوگواری خردمندانه و ماه عشق الهی است. ماه رشد و بالندگی و اندیشیدن ، مدرسه عشقی که باید در آن درس چگونه زیستن آموخت و عاشورا؛ نقطه عطف شجاعت، شکیبایی، ذلت گریزی و ستم ستیزی در مسیر پرفراز و نشیب تاریخ اسلام است.

عاشورا ؛ تصویری از مظلومانه ترین و جانگدازترین واقعیت در حیات بشری است که در آن، درس مبارزه با "خودپرستی"، "ظلم" و "خودکامگی" با خون نگاشته شد.

آنچه در محرم به وقوع پیوست، تنها یک واقعه نیست، بلکه رخداد "عاشورا"، نقشه راه حیات سعادتمندانه و جاودانگی و سرمشقی برای ظلم ستیزی و مظلوم یاری است.

این اطلاعیه می‌افزاید؛ حال و هوای محرم الحرام و دهه حماسی عاشورا، دل عاشقان اباعبدالله (ع) را بی تاب کرده و دل سوختگان و شیفتگان مکتب حسینی( ع ) در لبیک به ندای "هل من ناصر ینصرنی" به سوگ و ماتم می‌نشینند ... آری ! عزاداری برای حسین(ع) و یارانش پیام "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" را بار دیگر در گوش فلک فریاد خواهد زد ...

نیروی انتظامی نیز همگام با این پویش عظیم مردمی و عزاداری حسینی و با بسیج امکانات ضمن گرامیداشت حماسه عظیم و باشکوه و الهی عاشورا، با کمال افتخار در راستای تأمین نظم و امنیت و خدمتگزاری به مردم قدرشناس و ولایی با مشارکت و همراهی عموم عزاداران عزیز انجام وظیفه خواهد کرد.

بر این اساس نیروی انتظامی برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اقامه عزا و تامین نظم و امنیت مطلوب برای عموم مردم عزیز و علی الخصوص عزاداران حسینی (ع)، توجه شهروندان محترم را به موارد ذیل جلب کرده و نسبت به رعایت آنها تأکید می‌کند.

- ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی با تلاش بی وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم، امنیت و سهولت در تردد خودروها، بر شکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر کشور بیافزایند، لذا به شهروندان محترم توصیه می‌شود با کارکنان ناجا در این ایام مثل همیشه همکاری صمیمانه داشته باشند.

-مسئولان هیئت های عزاداری و تکایا، از نصب هر گونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی عبور و مرور می‌شود، خودداری کنند.

- توصیه می‌شود در حرکت دسته‌های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، به ویژه در ساعات پایانی شب در استفاده از بلندگوها، رعایت حال بیماران و افراد مسن بشود.

- مراکز۱۱۰ پلیس در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت رسانی به مردم خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز