خبرگزاری کار ایران

یك فعال كارگری در كهگیلویه و بویراحمد مطرح كرد:

نگرانی پایان سال كارگران موقت؛ تمدید نشدن قرارداد

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۴۸

تشدید بحران اقتصادی باعث شده است كه در آستانه سال جدید و خاتمه زمان قراردادها، بدنه جامعه كارگری نگران تمدید نشدن قرارداد و بیكاری باشند.

یك فعال كارگری در كهگیلویه و بویر احمد مهمترین مشكل جامعه كارگری در شرایط اقتصادی امروز را فقدان امنیت شغلی ذكر كرد و گفت: رواج قراردادهای موقت کاری، امنیت شغلی آنان را سلب کرده و به همین دلیل نمی‌توانند از مطالبات حقوقی خود در مراجع قانونی دفاع کنند.

علیرضا جنتی، دبیر خانه كارگر كهگیلویه و بویراحمد با بیان این مطلب به ایلنا گفت: کارگران قرارداد موقت علاوه بر آنکه امنیت شغلی ندارند و اغلب در مشاغل سخت و زیان‌آور اشتغال دارند، عموما حقوق و مزایای قانونی هم دریافت نمی‌کنند.

این فعال كارگری در ادامه به یكی دیگر از مضرات قرارداد كاری موقت اشاره كرد و گفت: به دلیل رواج قرارداهای كاری موقت برای مشاغل ثابت و مستمر، نیروی كار (مولد) نمی‌تواند از خلاقیت و ابتكار خود برای بهبود روند تولید استفاده كنند.

دبیر خانه كارگر كهگیلویه و بویر احمد به شرایط سخت معیشتی این بخش عظیم از جامعه كارگری اشاره كرد و گفت: تشدید بحران اقتصادی باعث شده است كه در آستانه سال جدید و خاتمه زمان قراردادها، بدنه جامعه كارگری نگران تمدید نشدن قرارداد و بیكاری باشند.

جنتی در خاتمه تصریح کرد: جامعه کارگری از مسئولان دولتی انتظار دارند علاوه بر امر ساماندهی قرار داد کارگران، توجه‌ای ویژه‌ای به وضعیت معیشت آنان داشته باشند تا با آرامش بیشتر، ببتوانند بهره‌وری بیشتری  در تولید داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز