خبرگزاری کار ایران

معاون ساخت و توسعه راه‌ها در گفت‌وگو با ایلنا:

پیشرفت فیزیکی 55 درصدی جاده گردشگری قزوین- الموت / قول افتتاح در سال 97

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۴۷۳

معاون ساخت و توسعه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از افتتاح راه اصلی قزون- الموت در سال 97 خبر داد.

محمدرضا کدخدازاده در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه ساخت محور قزوین- الموت- تنکابن یکی از پروژه های ساماندهی محورهای منتهی به استان های شمال کشور است، اظهار داشت : تردد در این محور از طریق اتصال راه های فرعی و راه های روستایی بوده که با توجه به پروژه ساماندهی محورهای منتهی به شهرهای شمال کشور در حال ساخت جاده جدید برای اتصال قزوین به تنکابن هستیم.

وی ادامه داد: مسیر فعلی در برخی از مناطق بسیار صعب العبور است و در ایام زمستان امکان تردد از این مناطق وجود ندارد.

معاون ساخت و توسه راه ها با بیان اینکه طول مسیر جدید از قزوین تا تتنکابن 148 کیلومتر است، گفت: عملیات ساخت این پروژه از سال 1385 شروع شد اما اعتبارات بسیار محدود بود اما از سال 90 این پروژه به شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل واگذار شد.

کدخدازاده اظهار داشت : طول این محور از قزوین تا الموت 62 کیلومتر است که در اولویت ساخت قرار دارد و در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی 55 درصدی برخوردار است.

این مقام مسئول افزود: طول این محور به 6 قطعه تقسیم شده که ابتدا  برای ساخت این 6 قطعه اعتبار 550 میلیارد تومانی  تعریف شد اما با توجه به تعدیل ها و تطویل زمان ساخت پیش بینی می شود این رقم به 1000 میلیارد تومان برسد.         

معاون ساخت و توسعه راه ها  بیان اینکه طبق برنامه زمان بندی شده جاده قزوین – الموت تا سال 97 به بهره برداری می رسد، گفت: این مسیر یکی  از جاده های گردشگر پذیر کشورمان محسوب می شود و ساخت آن در اولویت قرار دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز