خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان:

قدمت تالار زیبا و تاریخی اشرف اصفهان به‌اندازه تمام عمر کشور امریکا است

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۰۹۲

استاندار اصفهان با اشاره به فرهنگ و تمدن غنی اصفهان، اظهار کرد: قدمت تالار زیبا و تاریخی اشرف اصفهان به‌اندازه تمام عمر کشور امریکا است که نشان‌دهنده عظمت و فرهنگ و میراث اصفهان و مردم هنرپرور آن است.

به گزارش ایلنا، رسول زرگرپور در دیدار با هیئت اقتصادی فرانسه  در تالار تاریخی اشرف، اظهار کرد: اصفهان شهری بسیار ویژه و خاص است و با سابقه ۱۰ هزار ساله ۴ دوره پایتخت سیاسی ایران بزرگ بوده است و امروز نیز پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی است و ما به این عنوان افتخار می‌کنیم.

رسول زرگرپور با بیان اینکه ایران و فرانسه دارای مراودات بسیار خوبی در بخش‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی هستند، افزود: پس از برجام نیز این ارتباطات و مبادلات رشد قابل‌توجهی یافت و در شهر اصفهان طی دو سال گذشته مقامات سیاسی و اقتصادی زیادی از کشور فرانسه حضور یافتند و این نشان از ارتباطات سیاسی رو به رشد دو طرف است که طی چند سال گذشته رشد مضاعف داشته است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه چند پروژه مهم در استان توسط شرکت‌های فرانسوی در حال اجرا و پیگیری است، افزود: توسعه فرودگاه اصفهان از جمله این پروژه‌ها است که توسط شرکت وینسی فرانسه اجرا خواهد شد.

زرگر پور با بیان اینکه ایران یک بازار ۸۰ میلیون نفری است، افزود: با توجه به نفوذ و اقتدار و ارتباطات قوی ایران با کشورهای همسایه می‌توان گفت ایران یک بازار ۳۰۰ میلیون نفری است و سرمایه‌گذاری در این بازار برای سرمایه‌گذاران باهوش بسیار مورد استقبال و سودآور است.

رسول زرگرپور با بیان اینکه استان اصفهان طی یکی دو سال گذشته ۱.۵ میلیارد دلار جذب سرمایه خارجی و ۲ میلیارد دلار مذاکرات سرمایه‌گذاری داشته، افزود: این میزان طی مدت کوتاه پس از برجام قابل‌توجه است.

استاندار اصفهان در ادامه به بیان ویژگی‌های استان پرداخت و افزود: اصفهان در مرکز ایران واقع‌شده و بیش از ۵ میلیون نفر جمعیت و ۱۰۰ هزار کیلومترمربع مساحت دارد.

زرگرپور یادآور شد: قسمت اعظم صنایع بزرگ کشور از جمله صنایع هواپیماسازی، فولاد، انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و... در اصفهان مستقر هستند به‌طوری‌که ۱۵ درصد تولید ناخالص ملی صنعت در این استان ایجاد می‌شود و شدیداً هم از این لحاظ موردتوجه سرمایه‌گذاران خارجی است. در طول ۱.۵ سال گذشته بیش از ۱۲۰ هیئت بازرگانی به اصفهان سفرکرده‌اند و مذاکرات بسیار مثبتی با اتاق بازرگانی اصفهان داشته‌اند.

مدیر ارشد استان با بیان اینکه صنایع ما از جمله فولاد، صنایع صادراتی هستند که به اروپا صادر می‌شود، افزود: اصفهان در حوزه کشاورزی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و محصولاتی که در این استان تولید می‌شود در کشور رتبه‌های اول تا سوم را دارد و از این استان به دیگر استان‌ها نیز صادر می‌شود.

زرگر پور افزود: اصفهان در بخش دانشگاهی پس از تهران جایگاه ویژه‌ای دارد و اصفهان بیش از ۶ دانشگاه در رنکینگ‌های بین‌المللی دارد و بیش از ۳۳۰ هزار دانشجو و ۷ هزار دانشجو در مقطع دکترا در این استان تحصیل می‌کنند و بسیاری از دانشگاه‌های ما با بسیاری از دانشگاه‌های اروپا و دیگر کشورها مبادلات فرهنگی دارند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه بیشترین شهرت اصفهان به گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی بازمی‌گردد، افزود: در ادبیات گردشگری اصفهان جزو یکی از ۱۰ شهر دیدنی دنیا تلقی می‌شود.

زرگرپور افزود: قدمت تالار زیبا و تاریخی اشرف اصفهان به‌اندازه تمام عمر کشور امریکا است که نشان‌دهنده عظمت و فرهنگ و میراث این مردم است.

وی صنعت گردشگری در اصفهان را رو به رشد خواند و افزود: پس از برجام تعداد گردشگران خارجی اصفهان بیش از ۶ برابر افزایش‌یافته است و تعداد گردشگران داخلی نیز رشد قابل‌توجهی دارد. از ۸۶ کشور دنیا گردشگر خارجی به اصفهان سفر می‌کنند و بیش از ۸۰ هتل در حال ساخت است که تعدادی از آنها توسط سرمایه‌گذاران خارجی در حال ساخت است و به همین دلیل هم فرودگاه اصفهان درحال‌توسعه و قطار سریع‌السیر اصفهان تهران نیز در حال اجرا است.

زرگرپور مثلت طلایی گردشگری یزد، شیراز و اصفهان را به‌عنوان یک منظومه گردشگری برشمرد و افزود: سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایران و به‌ویژه اصفهان بسیار سودآور و قابل‌توجه است.

وی افزود: اصفهان در کنار این ظرفیت‌ها با مشکلاتی در زمینه آب مواجه است و با توجه به تجربیات کشور فرانسه می‌تواند این موضوع هم موردتوجه سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

زرگرپور اضافه کرد: با توجه به اینکه ۳۰۰ روز در سال در اصفهان آفتابی است، استفاده از انرژی‌های خورشیدی در این استان بسیار موردتوجه است و پروژه‌های خوبی در حال اجرا است ولی ظرفیت‌های بسیاری نیز هنوز مورداستفاده قرار نگرفته است.

وی افزود: صنایع استان نیازمند بازسازی و سازگاری با محیط‌زیست است و با توجه به اینکه در این هیئت شرکت‌های خوبی وجود دارد، بازسازی صنایع از منظر محیط‌زیست می‌تواند محل مناسبی برای افزایش مبادلات باشد.

استاندار اصفهان به پروژه‌های ریلی اشاره کرد و افزود: سه پروژه بزرگ ملی اصفهان- اهواز، اصفهان – اراک و اصفهان- تهران مطرح است که می‌تواند محل خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

وی خاطرنشان کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری اصفهان در ۱۲۷ طرح به میزان ۱۰ میلیارد یورو آماده‌شده است که همه دارای توجیه اقتصادی است و می‌تواند برای سرمایه‌گذاران موردتوجه باشد و در ملاقات با اتاق بازرگانی این پروژه‌ها ارائه خواهد شد.

زرگرپور با بیان اینکه سه مشخصه در ایران وجود دارد که در هیچ یک از کشورهای این منطقه یافت نمی‌شود، افزود: امنیت ۱۰۰ درصدی، نیروی جوان تحصیل‌کرده و آماده کار و انرژی فراوان و ارزان بازار خوبی را برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند.

استاندار اصفهان به سرمایه‌گذاری شرکت رنو در کاشان اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد که در شرایط موجود حجم سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های فرانسوی در اصفهان قابل‌توجه است.

زرگرپور اتاق بازرگانی اصفهان را قوی‌ترین اتاق کشور خواند و افزود: مدیریت استان به‌عنوان حکومت محلی حمایت کامل را از فعالیت‌های اتاق بازرگانی خواهد داشت که می‌تواند نقطه بسیار مثبتی در این زمینه باشد و می‌توان گفت که همه‌چیز برای شروع یک همکاری خوب در استان مهیاست.

نایب‌رئیس انجمن کارفرمایان فرانسه نیز در این دیدار اظهارداشت: در ملاقات با اعضای اتاق بازرگانی اصفهان نحوه همکاری شرکت‌های ایرانی و فرانسوی را مشخص خواهیم کرد.

ایوتیبو دو سیلگی با بیان اینکه این هیئت تنها برای سرمایه‌گذاری در این استان حضور نیافته است، افزود: در نظر داریم که ارتباطات خود را گسترش دهیم و فهم مشترک بین همکاری‌های ایران و فرانسه را افزایش دهیم.

وی با اشاره به صحبت‌های استاندار در خصوص تاریخ و تمدن اصفهان و تالار اشرف، اظهارداشت: رابطه ایران و فرانسه تاریخ هزار ساله دارد و فرهنگ صنعتی و تجاری ایران به فرهنگ فرانسه شباهت زیادی دارد.

نایب‌رئیس انجمن کارفرمایان فرانسه خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت بافت صنعتی در استان اصفهان، سرمایه‌گذاران فرانسوی می‌توانند در بهبود شرایط این شهر مؤثر واقع شوند.

ایوتیبو دو سیلگی افزود: از زمان توافق برجام تاکنون روابط اقتصادی دو کشور گسترش‌یافته است و این گسترش روابط تنها با تهران نخواهد بود بلکه تلاش خواهیم کرد که با دیگر استان‌ها و به‌ویژه اصفهان همکاری‌های نزدیکی داشته باشیم. متن همکاری‌های استانی نیز تدوین‌ شده است. کنار سرمایه‌گذاری، گسترش روابط اقتصادی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی به توافق‌نامه‌های صورت گرفته توسط شرکت‌های پژو و توتال اشاره کرد و افزود: این توافقات نشانه‌های بسیار مثبتی را برای سرمایه‌گذاران خواهد داشت.

رئیس انجمن کارفرمایان فرانسه با بیان اینکه شرکت وینسی چهارمین شرکت مهم هواپیمایی دنیا است، افزود: حضور این شرکت‌ها در ایران، دیگر شرکت‌های سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاری در اصفهان راغب خواهد کرد.

نایب‌رئیس انجمن کارفرمایان فرانسه افزود: علیرغم مشکلات ولی اراده بسیار خوبی برای فعالیت شرکت‌های فرانسوی در ایران وجود دارد و از حمایت‌های مدیریت استان در این زمینه تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز