خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان مطرح کرد:

فصل جدیدی در روابط ایران و کشور های جهان در حال گشودن است

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۰۱۹

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان گفت: فضای بعد از برجام فصل جدیدی را در روابط ایران و کشور های جهان گشوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهرام نصراللهی زاده امروز در همایش تجاری اتاق‌های بازرگانی ساووی جنوبی فنلاند و سنندج، گفت: دولت از مشارکت طرف‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در کشور استقبال می‌کند.

وی گشوده شدن فصل جدید همکاری‌های بین المللی را مورد توجه قرار داد و افزود: فضای جدید بعد از برجام زمینه همکاری های بین المللی برای فعالیت های اقتصادی و گسترش صلح و دوستی در دنیای معاصر را رقم زد.

نصراللهی‌زاده اظهار داشت: کشور و به تبع آن استان کردستان فرصت و جذابیت های مطلوبی برای گسترش فعالیت های مشترک اقتصادی دارد که این ظرفیت ها می تواند با همکاری شرکا و سرمایه گذاران خارجی به فصل جدیدی از تعاملات تبدیل شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان ضمن اعلام آمادگی دولت برای استقبال از هر گونه سرمایه‌گذاری خارجی در استان کردستان، گفت: به عنوان نمونه شرکت های خارجی هلند در زمینه تولید گل و صادرات آن تا به امروز فعالیت گسترده ای را در کردستان انجام داده است.

در ادامه نیز مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان به بیان ایراداتی پرداخت و گفت: کردستان با دارا بودن پتانسیل های اقتصادی و بازار های روبه رشد در کشور های همسایه زمینه سرمایه گذاری سودآور در بخش های مختلف را دارد.

حسین دهقانی اظهار داشت: تسهیل فرایند قانونی و تشویق حمایت از سرمایه گذاران خارجی در کشور و استان کردستان نشان از عزم جدی دولت برای ورود و سرمایه گذاری خارجی است.

وی با بیان اینکه وزارت امور اقتصاد و دارایی حمایت جدی از سرمایه گذاران را جزو وظیفه خود تلقی می کند، افزود: امنیت حاکم بر کشور و استان نیز متضمن امنیت سرمایه گذاری است با این اوصاف فعالیت ۵ سرمایه گذار خارجی در کردستان نشان از تحقق این مقوله دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز