خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی سنندج مطرح کرد:

اتاق بازرگانی سنندج تسهیل‌گر ورود سرمایه گذاران خارجی است

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۹۸۸

رئیس اتاق بازرگانی سنندج، گفت: اتاق بازرگانی سنندج برای کمک در راستای تسهیل ورود سرمایه گذاران خارجی آمادگی کامل دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید کمال حسینی امروز در همایش تجاری اتاق های بازرگانی ساووی جنوبی فنلاند و سنندج به بیان پتانسیل های استان کردستان نیز گریزی زد و گفت: کردستان با ۲۹ هزار کیلومتر مربع مساحت حدود ۸.۲ درصد سطح کشور را در برگرفته و مردم عمدتا به امورات کشاورزی و دامداری و صنایع دستی نیز مشغول به فعالیت هستند.

وی اظهار داشت: اراضی کشاورزی  کردستان ۶ درصد اراضی آبی و دیم کشور را در خود جای داده و رونق و سهم افزون تولیدات باغی و فرآورده های گوشتی و همچنین وجود ۱۸ گونه ماده معدنی و داشتن هزار و ۶۰۰ مورد جاذبه های تاریخی و مذهبی و گردشگری نیز چشم هر بیننده ای را به خود خیره می سازد.

حسینی به ظرفیت های دیگر کردستان اشاره ای کرد و گفت: صنایع دستی متنوع و پرباری چون فرش دستباف و گیوه بافی و زیورآلات محلی با بهترین کیفیت قابلیت عرضه در دنیا را دارد.

رئیس اتاق بازرگانی سنندج دسترسی نزدیک به دریای مدیترانه و آب های آزاد و وجود زیرساخت های گمرکی و بازارچه های فعال مرزی جهت تجارت خارجی را از دیگر موقعیت های استراتژیک کردستان ذکر کرد.

حسینی امنیت پایدار کشور و استان را در جذب و آسودگی خاطر سرمایه گذاران مهم ارزیابی کرد و گفت: برخورداری کشور از امنیت و نبود جرم و جنایت نقش مهمی را در جذب سرمایه گذاری در کردستان ایفا می کند از این رو بایستی ذهن سرمایه گذار را به این پتانسیل و فرصت ها معطوف ساخت.

وی عنوان کرد: اگر تا به امروز ظرفیت و مزیت های کردستان به سرمایه گذاران شناسانده و معرفی نشده می توان به اقتصاد کشور که مبتنی به دولت محور بودن و اتکا به نفت است اشاره کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج ادامه داد: از آنجا که دوران طلایی سیاه رو به افول است با اتخاذ برنامه های توسعه طلبانه دولت نیز شاهد دیده شدن ظرفیت های طبیعی و بکر کشور و سرمایه گذاری ها در این حیطه ها هستیم.

وی با تاکید بر گسترش مراودات و همکاری اتاق بازرگانی سنندج با اتاق ساووی جنوبی فنلاند، خاطر نشان کرد: بخش خصوصی بارقه های امید را در فعالین اقتصادی بوجود آورده کما اینکه دولت نیز در راستای تعامل و همکاری با دنیا برای مشارکت دو جانبه اهتمام و تاکید فراوان دارد.

در ادامه نیز رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز گفت: کردستان مزیت های خوبی را در حوزه صنعت و معدن و تجارت دارد و برای به فعلیت رساندن مزیت ها در حوزه سرمایه گذاری استقبال و همکاری می کنیم.

محمد دره وزمی افزود: ۱۸ گونه معدنی استان شامل مصالح ساختمانی، پلیتمال و سنگ آهن و طلا و انواع سنگ های تزئینی نیز است که برای فرآوری به سرمایه گذاری خارجی نیازمندیم.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۲ تن طلای خالص با همکاری سرمایه گذاران قزاقی در کردستان تولید می شود، گفت: سازمان صنعت و معدن کردستان افزون بر حمایت از سرمایه گذاران خارجی برای تسهیل امور نیز تمهیدات مطلوبی را اتخاذ کرده است.

گفتنی است تفاهم نامه همکاری میان اتاق بازرگانی سنندج و اتاق ساووی جنوبی فنلاند به امضا رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز