خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگو با یک نقاش در حاشیه‌ی نمایشگاهش؛

سفرنامه‌ای مصور از بُدروم ترکیه

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۸۰۰

ذاکری گفت: با دِفرماسیون کردن چهره‌ها، به نوعی حالت روانی آدم‌ها را نشان می‌دهم؛ حالت‌های مختلف روانی‌ مثلِ لذت‌جویی، پرخاش، خنده‌های سطحی و ... که درحالت‌ صورت‌شان دیده ‌می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایشگاه سفرنامه؛ آثاری از مهسا ذاکری، از 24 تا 29 شهریور ماه در گالری 26 برپاست.

مهسا ذاکری در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: در کارهایم تحلیل روابط انسانی امروز صورت گرفته است. این تحلیل می‌تواند خارج از جغرافیای این مرز و بوم، به واسطه‌ی خود ما صورت بگیرد. من طی سفری که به «بُدرومِ ترکیه» داشتم، صحنه‌هایی که در سفر می‌دیدم را با دوربین عکاسی ثبت می‌کردم. مثل فضای منظره‌ها، کشتی‌ها، فضای کنار دریا و... . همه این‌ها برایم جالب بود. می‌دیدم که آدم‌ها، با هر ملیتی کنار هم قرار گرفته‌اند. آدم‌هایی که می‌دیدم پوشش‌های مختلفی داشتند و تلاش می‌کردند که فردیت خودشان را نشان دهند. کم‌کم تصمیم گرفتم که به  یک نتیجه‌ای برسم و شروع کردم به کار کردن با کمی ویرایش‌ و مقداری هم بداهه‌پردازی و تراوشات ذهنی‌‌ای که صورت می‌گرفت؛ و در نهایت، این مجموعه جمع‌آوری شد.

او ادامه داد: از عمده‌ترین ویژگی‌ کارهای من، دِفُرمه بودن صورت‌هاست. صورت‌ها انگار کاملاً حرکت کرده‌اند. برای مثال اگر آدمی نگاهش رو‌به‌روست، بینی‌اش سمت دیگری‌ است. از دیگر ویژگی‌های کار من از بین بردن پرسپکتیو است. با این‌کار تلاش می‌کنم که دوری و نزدیکی‌ را از بین ببرم. با این تفکر که هر شی‌‌ء‌ که دور است الزاماً کوچک نیست، و با این تکنیک می‌خواهم به نوعی این موضوع را مطرح کرده باشم. با دِفرماسیون کردن چهره‌ها، به نوعی حالت روانی آدم‌ها را نشان می‌دهم؛ حالت‌های مختلف روانی‌ مثلِ لذت‌جویی، پرخاش، خنده‌های سطحی و ... که در حالت‌ صورت‌شان دیده ‌می‌شود. این صورت‌ها هیچ‌‌کدام شبیه دیگری نیست. نوع پوشش و پیرایش‌ این آدم‌ها، نشان می‌دهد که از ملیت‌های مختلفی هستند. در نهایت این نحوه‌ی تفریح‌کردن‌شان است که این آدم‌ها را به هم پیوند می‌زند. انگار این افراد، فقط دنبال این هستند که خوش بگذارنند و فقط قادر به درک همین لحظه هستند.

در پایان، ذاکری گفت: تکنیک‌ کارهایم، اکرلیک است که روی پارچه‌ی بوم کار شده. در این نمایشگاه، 21 کار ارائه کرده‌ام. تاکنون چهار نمایشگاه گروهی داشته‌ام، و این اولین نمایشگاه انفرادی‌ام است. قیمت‌ آثار از 800 تا 3 و نیم میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. این دوره از کارها، از تابستان سال گذشته برایم رقم خورد ولی خیلی جدی پیگیری نکردم تا اینکه در سه چهار ماه اخیر به صورت فشرده شروع به کار کردم.

در پایان از آقای کورش اسدی (مجسمه‌ساز) و عیسی جباری به خاطر حمایت‌هایشان از من و کارهایم تشکر می‌کنم.

گفتنی است امروز 29 شهریور ماه، روز پایانیِ این نمایشگاه در گالری 26 است.

سفرنامه‌ای مصور از بُدروم ترکیه

سفرنامه‌ای مصور از بُدروم ترکیه

سفرنامه‌ای مصور از بُدروم ترکیه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز