خبرگزاری کار ایران

سازمان بین المللی کار:

۲۵ میلیون کارگر در سراسر جهان به بردگی گرفته شده اند/۱۵۲ میلیون کودک کار وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۷۰۶

بر اساس ارزیابی سازمان بین المللی کار حدود ۲۵ میلیون نفر در سراسر جهان به بردگی و کار اجباری واداشته شده اند. در گزارش این سازمان تاکید شده است که این کارگران در کار ساختمانی، کار در کارخانه‌ها و زمین‌های کشاوری یا به شکل مستخدم خانگی به «بردگی» گرفته شده اند.

به گزارش ایلنا؛ بر اساس ارزیابی سازمان بین المللی کار ، حدود ۲۵ میلیون نفر در سراسر جهان به بردگی و کار اجباری واداشته شده اند.

این سازمان در گزارشی که به این منظور تهیه کرده آورده است که این کارگران در عرصه کار ساختمانی، کار در کارخانه‌ها و زمین‌های کشاوری یا به شکل مستخدم خانگی به بردگی گرفته شده اند.

بخش زیادی از این افراد از کشورهای دیگر به صورت قاچاقی به مقاصد مورد نظر سودجویان منتقل شده اند و در کشورهای مقصد به هیچ وجه اجازه کار و یا حتی تردد هم ندارند.  

نویسندگان این گزارش در سازمان جهانی کار در بخش مربوط به راهکار های خروج از وضعیت فعلی پیشنهاد داده اند که برای برخورد با کارفرمایان سودجو و قاچاقچیان انسان، باید قوانین کار را به صورت «دقیق» و «سخت گیرانه» اجرایی کرد. با این حال باید گفت که قوانین کار در بیشتر کشورها مشمول شهروندان همان کشور می شود.

در گزارش تاکید شده است که ترکیه از معدود کشورهایی است که برای جلوگیری از بهره کشی از کارگران خارجی برای آنان قوانین کار و تامین اجتماعی تعریف کرده است با این حال در خود ترکیه نیز از کارگران خارجی به صورت گسترده در کارگاه های زیر زمینی و رستوران ها با پرداخت دستمزدهای ناچیز سو استفاده می شود.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «با توجه به این که بخش اعظم برده‌داری مدرن با مهاجرت ارتباط دارد بهبود مدیریت وضعیت مهاجران در حفاظت از قربانیان و جلوگیری از کار اجباری می تواند نقش مهمی ایفا کند.»

سازمان بین المللی کار در گزارش جداگانه‌ای که یک روز پس از این گزارش تهیه کرده اعلام کرده است که ۱۵۲ میلیون نفر کودک کار در جهان وجود دارد که تقریبا معادل یک نفر از هر ده کودک جهان است و تقریبا نیمی از آنها در کارهای خطرناک مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز