خبرگزاری کار ایران

گام به گام با باخت های برانکو همراه با سرخپوشان

شکست‌های شیرین پرسپولیس؛ چشم مشکی‌‌ها بلای جان پروفسور

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۴۷۶

پرسپولیس با برانکو تاکنون 12 بار شکست را تجربه کرده است.

به گزارش ایلنا، هفته ششم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با یک شوک تمام شد. پرسپولیس برانکو در دیداری که اصلا انتظار نمی رفت چالش زا باشد با یک گل به پیکان مجید جلالی باخت تا اولین شکست خود در لیگ هفدهم را تجربه کند و صدر جدول رده بندی را به پارس جنوبی واگذار کند.

یک) موفقیت بر روی ستون های شکست شکل می گیرد. شکست ها، پله های نردبان موفقیت هستند. هر شکست دست کم این فایده را دارد که انسان یکی از راه هایی که به شکست منجر می شود را می شناسد. آنقدر شکست خوردم تا راه شکست دادن را آموختم و ...

دو) به پاراگراف اول برمی گردیم. جملات مذکور از زبان بزرگانی بود که روزی اصلا شناخته شده نبودند اما شکست هایی که در زندگیشان متحمل شدند آنها را قوی تر کرد. تیم تحت هدایت برانکو در طول این دو سه سال، تنها 12 باخت را در لیگ برتر تجربه کرده است وآنچنان هم باخت های پرتعدادی نداشته اما پروفسور به گونه ای رفتار کرده که شاگردانش از هر شکست درسی بزرگ فرا می گیرند و دیگر از یک لانه دو بار نیش نمی خورند. پس نباید این باخت را چندان تلخ متصور شد و باید به شیرینی های بعد از آن هم فکر کرد. همانطور که در لیگ پانزدهم شکست های ابتدای فصل، روزهای خوبی را در پی خود داشت.

سه) برانکو از هفته بیست و ششم لیگ چهاردهم هدایت سرخپوشان تهرانی را بر عهده گرفت. او در 71 بازی در لیگ برتر، به 42 برد دست پیدا کرده، 17 بار دیدارهای تیمش برنده ای نداشته و 12 بار هم شکست را تجربه کرده است. سرخپوشان در این مدت میانگین 01/2 امتیاز را به ثبت رسانده اند و تقریبا هر 6 مسابقه یک بار طعم تلخ شکست را چشیده اند.

چهار) اگر کمی با دقت به 12 باخت سرخپوشان تهرانی در این مدت در لیگ برتر نگاه کنیم متوجه می شویم که از این 12 مسابقه، 6 تا در ورزشگاه آزادی و 6 تا خارج از تهران رقم خورده است. این باخت در برابر تیمهای سپاهان(2بار)، ذوب آهن(2بار)، گسترش فولاد تبریز، استقلال خوزستان، استقلال تهران، سایپا تهران، نفت تهران، صنعت نفت آبادان، پیکان تهران و سیاه جامگان مشهد بوده است. شواهد مبین آن است که سرخپوشان بیشتر با تیمهای اصفهانی و پایتخت نشین به چالش خورده اند.

پنج) ریز تر به ماجرا نگاه می کنیم. این تعداد باخت یک نکته جالب در دل خود داشت. همه آنها در برابر تیمهایی حادث شد که مربیان ایرانی داشته اند. برانکو هیچ وقت به یک خارجی در لیگ برتر نباخته است. حسین فرکی(2بار)، علیرضا منصوریان(2بار)، مجید جلالی(2بار), فراز کمالوند، فیروز کریمی، عبدالله ویسی، یحیی گل محمدی، مجتبی حسینی و اکبر میثاقیان مربیانی بوده اند که موفق به شکست تیم تخت هدایت برانکو شده اند.

*******************

حال یک به یک این شکست ها را با یکدیگر مرور می کنیم:

لیگ چهاردهم:

هفته بیست وششم: پرسپولیس 1-2 سپاهان اصفهان

نخستین حضور برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت سرخپوشان پایتخت و قبول شکست در برابر تیمی که استارت بردهای منجر به قهرمانی اش را در برابر آنها زد. پروفسور افتتاحیه خوبی نداشت و نتوانست از اولین بازی خود امتیازی دشت کند.

هفته بیست و نهم: گسترش فولاد 2-1 پرسپولیس

برانکو در این مسابقه از چند بازیکن غیر اصلی خود هم استفاده کرده بود. گسترش با درخشش نا متعارف جابر انصاری دو گل به سوشا مکانی زد و تادئو، خرید جنجالی حمید درخشان از روی نقطه پنالتی فقط فاصله دوم تیم را به یک کاهش داد.

لیگ پانزدهم:

هفته دوم: استقلال خوزستان 2-1 پرسپولیس

بعد از تساوی در برابر پدیده تیم برانکو عازم اهواز شد تا در گرمای شدید این شهر رو در روی تیم عبدالله ویسی قرار بگیرد. پدیده نوظهور فوتبال ایران یعنی حسن بیت سعید با چاشنی اشتباهات ایمان صادقی استقلال خوزستان را به دو گل رساند و تک گل مهدی طارمی هم نتوانست مانع از اولین شکست فصل برای پرسپولیس باشد.

هفته سوم: سپاهان 4-2 پرسپولیس

تیم برانکو عازم اصفهان شد تا در برابر مدافع عنوان قهرمانی صف آرایی کند. سوشا بازهم محروم بود و ایمان صادقی گلر سرخ ها بود. بازی در نهایت با نتیجه 4-2 به سود تیم حسین فرکی خاتمه یافت تا او خیلی زود تیمش را مدعی قهرمانی کند و تیم برانکو را به دومین شکست فصل برساند. البته انتهای داستان این دو نفر خیلی متفاوت بود.

هفته چهارم: پرسپولیس 1-2 ذوب آهن

بازگشت سوشا به دروازه و بازی در ورزشگاهی که 30 هزار نفر را در خود جای داده بود. اشتباه بزرگ علیرضا فغانی و پنالتی که برای ذوب آهن گرفت و در نهایت یک شکست تلخ دیگر برای قرمزها در روزی که بارها تا آستانه فتح دروازه دیگر تیم اصفهانی پیش رفتند اما به نتیجه نرسیدند.

هفته ششم: پرسپولیس 1-2 سایپا

بعد از برد مقابل فولاد در هفته پنجم خیلی ها تصور می کردند تیم برانکو روی دور پیروزی افتاده است اما یک شکست دور از انتظار در برابر شاگردان مجید جلالی همه چیز را خراب کرد. پرسپولیسی های سابق خوش درخشیدند و مهدی طارمی هم با پنالتی که خراب کرد اجازه بازگشت به بازی را از هم تیمی هایش سلب کرد.

هفته بیست و هشتم: پرسپولیس 0-2 نفت

پرسپولیس بعد از 22 هفته بازهم در ورزشگاه آزادی شکست خورد. در شبی که ورزشگاه آزادی مملو از جمعیت بود و شاگردان پروفسور در آستانه قهرمانی بودند اما تیم آماده و چالاک منصوریان با دو گل دیرهنگام از وحید امیری و مجتبی حقدوست باخت تلخی را تقدیم سرخ ها کردند و به نوعی قهرمانی را از آنها گرفتند.

لیگ شانزدهم:

هفته چهاردهم: ذوب آهن 1-0 پرسپولیس

پرسپولیسی که در لیگ شانزدهم شکست ناپذیر جلوه می داد در فولادشهر و بازهم در برابر یک تیم اصفهانی وا داد. سوپرگل احسان پهلوان از فاصله تقریبا 35 متری باعث شد تا طلسم نباختن های تیم برانکو پاره شود.

هفته بیست و یکم: استقلال تهران 3-2 پرسپولیس

دربی به یاد ماندنی که شاید سرخ ها به غرور خود باختند. گل اول را سروش رفیعی وارد دروازه استقلال کرد اما طوفان شاگردان منصوریان در نیمه اول نسخه تیم برانکو را پیچید تا علی منصور برای دومین بار پروفسور را شکست دهد. این باخت اولین شکست برانکو در دربی ها هم بود که برایش خیلی سنگین تمام شد.

هفته بیست و پنجم: صنعت نفت 1-0 پرسپولیس

یکی از آن بازی هایی بود که تیم برانکو قسمت نبود به برد برسد. آنها در جو سنگین ورزشگاه تختی آبادان دوسه بار توپ را به تیر زدند اما گل دقیقه 45 علی عبدالله زاده سند پیروزی را به نام شاگردان فیروز کریمی زد تا صنعت نفت با این پیروزی خیالش از ماندن در لیگ برتر راحت شود.

هفته سی ام: سیاه جامگان 1-0 پرسپولیس

قهرمانی مسجل شده بود و دیگر نگرانی از این بابت وجود نداشت. تیم با ترکیب دوم به زمین رفت و با تک گل روح الله سیف اللهی شکست خورد. بعد از این مسابقه اعتراض های زیادی از طرف تیم صبای قم شد مبنی بر اینکه پرسپولیس از عمد بازی را شل گرفته و نباید این کار صورت می گرفت. اما برانکو به خاطر بازی در مسابقات لیگ قهرمانان تصمیم گرفت به نفرات اصلی اش استراحت بدهد و تا آخر روی موضع خود با قدرت باقی ماند.

لیگ هفدهم:

هفته ششم: پرسپولیس 1-0 پیکان

سرانجام باخت آخر. جدال پرسپولیس خسته و کمی مغرور به خاطر برد مقابل الاهلی در برابر پیکان با انگیزه و جوان جلالی. ایستگاهی زودهنگام آقاخان سیلی محکمی در گوش تیم اول ایران بود اما بازهم برای بیدار کردن شان حداقل تا پایان مسابقه کافی نبود. اولین شکست فصل، 8 هفته زودتر از لیگ قبل حاصل شد. بازهم آقا معلم در هفته ششم برانکو را شکست داد تا نشان دهد راه بردن پروفسوررا اقلا  در این هفته بلد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز