خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی قوه قضائیه:

بالاترین منصب در حکومت اسلامی پس از ولایت فقیه، قضاوت است

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۴۳۹

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: منزلت قاضی در جامعه باید به گونه‌ای باشد که حاکم او را نزدیکترین فرد به خود بداند، البته این به آن معنی نیست که قاضی با سوء استفاده از قدرت خودش، از قانون تخلف کند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام هادی صادقی در همایش تجلیل از بازنشستگان دادگستری استان قم با اشاره به جایگاه قاضی‌های بازنشسته در جامعه اظهار کرد: آن‌ها یک عمر صادقانه با انصاف و رعایت قانون حکم دادند و قاضی‌های بازنشسته سرمایه‌های گرانقدری از علم هستند که نسبت به ریزه‌کاری‌های مساله قضاوت آگاهی دارند.

وی ادامه داد: هر چقدر که بتوانیم برای ارتقاء جایگاه قاضی‌های بازنشسته تلاش کنیم، باز هم کم است، بالاترین منصب در حکومت اسلامی پس از ولایت فقیه، منصب قضاوت است و هیچ منصب دیگری با این منصب توان رقابت ندارد و منصب قضاوت می‌تواند حاکم را به پشت میز محاکمه بکشاند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه افزود: منزلت قاضی در جامعه باید به گونه‌ای باشد که حاکم او را نزدیکترین فرد به خود بداند، البته این به آن معنی نیست که قاضی با سوء استفاده از قدرت خودش، از قانون تخلف کند.

صادقی با اشاره به ضرورت ارتقاء منزلت قضات در جامعه اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های معاونت فرهنگی دستگاه قضایی این است که برای ارتقاء منزلت قوه قضائیه و قضات کار کند.

وی ادامه داد: قاضی باید با قاطعیت حکم بدهد، اما باید این قاطعیت همراه با تکریم افراد باشد، هم اکنون خاطرات قضات توسط معاونت فرهنگی دستگاه قضایی در حال گردآوری است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: اگر قاضی برای رفتار و گفتار خودش حرمت قائل باشد، می‌تواند مورد احترام قرار گیرد و این مساله نیاز به کار رسانه‌ای دارد، معاونت فرهنگی دستگاه قضایی با وجود امکانات محدود در این زمینه گام‌هایی را برداشته است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز