خبرگزاری کار ایران

1 میلیون و 90 هزار تن محصولات شیلاتی در کشور تولید شد

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۴۲۶

رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به رشد آبزی پروری در دولت یازدهم گفت: میزان تولیدات این بخش سال گذشته به یک میلیون و 90 هزار تن رسید.

به گزارش ایلنا، حسن صالحی رییس سازمان شیلات ایران در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان اظهار داشت: از این میزان تولید، 46 درصد مربوط به آبزیان پرورشی است.

وی عنوان داشت که ایران در منطقه با تولید سالانه 160 هزار تن ماهی قزل آلا مقام اول را دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص پرورش میگو نیز گفت که سال 92 میزان تولید میگو در کشور 10 هزار تن بوده و امروز به 27 هزار تن رسیده است.

به گفته وی، در برخی استان ها مانند گلستان تولید این گونه صفر بوده در حالی که پیش بینی برداشت امسال از مزارع سایت میگوی گمیشان حدود یکهزار و 500 تن است.

صالحی در خصوص پرورش ماهیان خاویاری در آب های کشور گفت: سال گذشته با پرورش این گونه ها سه تن خاویار استحصال شد در صورتی که در سال 70 میزان تولید این محصول در کشور 300 تن بود.

رییس سازمان شیلات ایران افزود: برای پرورش ماهیان خاویاری حدود 80 مزرعه در کشور ایجاد شده است که تنها در دزفول یک سایت 50 هکتاری وجود دارد و در گلستان نیز در این بخش ظرفیت تولید 100 تن خاویار همچون گذشته وجود دارد که موانع این مساله باید رفع شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته با همکاری بنیاد مستضعفان و جانبازان به متقاضیان پرورش ماهیان خاویاری تسهیلات هشت درصدی پرداخت شد که در استان گیلان 10 شرکت، در مازندران 5 و گلستان تنها 2 شرکت اقدام به دریافت این وام کرده اند.

صالحی گفت: در ابتدای انقلاب تنها یک کارخانه تولید کنسرو ماهی در کشور وجود داشت، اما امروز بین 130 تا 140 شرکت در این بخش وجود دارد.

وی تولید بخش ماهیان گرمابی را 230 هزار تن اعلام کرد که بخش عمده آن صادر می شود و افزود: سال گذشته میزان کل صادرات بخش شیلاتی 412 میلیون دلار و واردات 80 میلیون دلار بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز