خبرگزاری کار ایران

نیکی هیلی برنامه سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی را تشریح کرد

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۲۳۸

نماینده ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل برنامه رئیس‌جمهوری این کشور در مجمع عمومی سازمان ملل را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «نیکی هیلی» سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل روز گذشته –جمعه- اعلام کرد که برنامه «دونالد ترامپ» در مجمع عمومی سازمان ملل، همبستگی با دوستان و تحت فشار قرار دادن دشمنان از جمله ایران و کره‌شمالی است.

وی که در یک نشست خبری و با حضور ژنرال «هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی سخن می‌گفت، با اشاره به اقدام‌های کره‌شمالی تهدید کرد که گزینه نظامی علیه این کشور روی میز قرار دارد.

هیلی خاطرنشان کرد که ترامپ در طول هفته با رهبران اروپایی، آسیایی، کشورهای خاورمیانه و آمریکای لاتین دیدار خواهد کرد ولی سخنرانی او برای صبح روز سه‌شنبه فرصت مناسبی برای تشریح دیدگاه وی درباره سیاست خارجی و اولویت‌های آمریکاست.

سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد: «فکر می‌کنم او افراد مناسبی را به خود نزدیک کرده و افراد مناسبی را نیز تحت فشار قرار می‌دهد.»

ژنزال مک‌مستر نیز تصریح کرد که برنامه ترامپ با نشستی درباره اصلاحات در سازمان ملل آغاز و سپس با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

همچنین وی با رهبران کشورهای آمریکای لاتین نیز دیدار می‌کند.

ترامپ روز سه شنبه با «تمیم بن حمد آل‌ثانی» امیر قطر و روز چهارشنبه با «عبدالله دوم» پادشاه اردن، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا و «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت.

روز پنج‌شنبه نیز رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، «محمد اشرف غنی» رئیس‌جمهوری افغانستان، « پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین، «مون جائه این» رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی و «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

مک مستر ادامه داد که بعید است ترامپ با «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا که توسط کاخ سفید به عنوان یک دیکتاتور معرفی شده، دیدار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز