خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور خبرداد:

بررسی سالانه 3 میلیون پرونده در پزشکی قانونی کشور/ حوادث رانندگی و نزاع بیشترین مراجعات

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۲۰۹

رئیس سازمان پزشکی قانونی از بررسی سالانه 3 میلیون پرونده در پزشکی قانونی کشور خبرداد.

به گزارش ایلنا، شجاعی در مراسم افتتاح ساختمان جدید اداره کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با اعلام این خبر اظهار داشت: عمده پرونده‌های وارده مربوط به حوادث رانندگی و پس از آن نزاع است.

وی افزود: به طور میانگین سالانه حدود 3 میلیون پرونده در پزشکی قانونی بررسی می‌شود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور همچنین از افزایش شکایت از جامعه پزشکی خبر داد و افزود: حدود 6 درصد پرونده‌های پزشکی قانونی به این موضوع اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه  3 تا 5 درصد مراجعان برای تعیین علت فوت به این سازمان ارجاع می‌شوند افزود: بیش از 50 درصد پرونده‌های فوتی ناشی از حوادث رانندگی است.

وی همچنین برای تامین پزشک متخصص در ادارات پزشکی قانونی خراسان جنوبی قول مساعد داد و در خصوص راه اندازی آزمایشگاه ژنتیک در این استان گفت: در حال حاضر به دلیل هزینه بر بودن و کمبود پزشک متخصص در این رشته و همچنین تعداد کم نمونه‌ها این درخواست مقدور نیست .

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور افزود: در ده استان کشور، آزمایشگاه ژنتیک وجود دارد که پاسخگوی استان‌های مجاور خود هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی هم با اشاره رتبه دهم این استان در مرگ و میر افراد در تصادفات در کشور گفت: در 4 ماه ابتدای امسال از  4 هزار و 570 پرونده ارجاع شده به پزشکی قانونی، هزار و 12 پرونده مصدومیت ناشی از حوادث رانندگی بوده است.

جعفرزاده افزود: در این مدت 6 پرونده قصور پزشکی داشتیم که یک مورد آن منجر به محکومیت و 5 مورد تبرئه شده است.

در ادامه ساختمان جدید اداره کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با هزینه  8  میلیارد و 200 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

این ساختمان در سایت اداری بیرجند با زیربنای 3 هزار و 700 متر مربع در سه طبقه و شامل بخش‌های معاینات، تشریح، آزمایشگاه و اداری و مالی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز