خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مطرح کرد:

حفظ تمامیت سازمان تامین اجتماعی یک الزامی حقوقی و شرعی

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۱۵۳

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بخش درمان جزء جدایی ناپذیری از این سازمان است، افزود: تمامیت سازمان تأمین اجتماعی یک الزام حقوقی، کارشناسی و شرعی است.

به گزارش ایلنا، سیدتقی نوربخش صبح امروز در مراسم پیاده‌روی بازنشستگان و مستمری‌بگیران که به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان در پارک ولایت تهران برگزار شد، افزود: تمام ابعاد زندگی بازنشستگان به کارکرد مناسب سازمان تامین اجتماعی بستگی دارد.

وی ادامه داد: تامین اجتماعی یاری برای دولت است و امسال به صورت ماهانه چهار هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان مستمری و بیمه بیکاری پرداخت می‌کند و یک هزار و ٦٠٠ میلیارد تومان برای درمان جامعه تحت پوشش هزینه می‌کند.

نوربخش با بیان اینکه تامین احتماعی یاور دولت است، اظهار داشت: در بحث اقتصاد مقاومتی تامین اجتماعی خاکریز اول بوده بدون اینکه از بودجه عمومی استفاده کند خدمات گسترده‌ای را به بخش عظیمی از جامعه ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه علیرغم افزایش حقوق‌های پرداختی در سالهای اخیر که ٢١ درصد بیش از تورم بوده است اما هنوز حقوق بازنشستگان کفاف زندگی آنها را نمی‌کند؛ خاطرنشان کرد: جبران مافات بازنشستگان فقط با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان انجام می‌شود و امیدواریم در آینده نزدیک این مهم محقق شود.

نوربخش ادامه داد: در بخش درمان در این چهار سال اقدامات جدی صورت گرفته که اجرای هتلینگ بیمارستان‌ها و کمک به طرح تحول سلامت ازجمله این اقدامات بوده است اما هنوز راه زیادی برای برطرف کردن دغدغه بازنشستگان وجود دارد.

وی ادامه داد: در این چهار سال تجهیزات مهمی به مراکز درمانی اضافه شده که به اندازه ١٠ سال گذشته آن بوده است.

مدیرعامل تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: همچنین در چهار سال گذشته هشت بیمارستان در کشور ساخته شده و یا در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه چند خبر خوب برای بازنشستگان دارم؛ افزود: در زمینه پرداخت وام‌های کوتاه مدت؛ ٣٠ هزار مورد تسهیلات به بازنشستگان اعطا می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: همچنین یک هزار نفر از مستمری بگیران به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

در پایان این مراسم نمایندگان تشکل های بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی از خدمات و اقدامات دکترسیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تقدیر به عمل آوردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز