خبرگزاری کار ایران

محمد نهاوندیان:

باید به فکر درمان همه دردهای بازنشستگان باشیم

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۱۵۲

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: افزایش مستمری در کوتاه‌مدت که آینده را دچار بحران کند، خیانت به جامعه بازنشستگی است.

به گزارش ایلنا، محمد نهاوندیان؛ امروز شنبه در همایش ملی گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان که در مرکز همایش‌های پژوهشگاه نفت برگزار شد، افزود: وقتی نگاه به بازنشستگان، نگاه فرصت اندوزی و بهره‌وری نباشد، رویکرد صندوق‌های بازنشستگی همین می‌شود که در دهه‌های گذشته شاهد بودیم چطور به‌جای تجربه اندوزی برای کسب درآمد پایدار باشد، سوئ‌مدیریت در صندوق‌های به چالش تبدیل شد.

وی با بیان اینکه در دولت نهم و دهم به رغم افزایش حقوق، تورم به قدری بالا رفته که قدرت خرید بازنشستگان ۶۷ درصد کاهش یافته است، گفت: تلخی کاهش قدرت خرید در کام تک تک بازنشستگان احساس شده است.

نهاوندیان با بیان اینکه حتما باید به فکر درمان همه دردهای بازنشستگان باشیم، افزود: توانستیم در شرایط دشوار اقتصادی در دولت یازدهم بخشی از عقب ماندگی ها را جبران کنیم. البته هنوز به جبران کامل نرسیدیم اما در مسیر درست قرار گرفتیم و این ما را امیدوار می‌کند که می‌توانم به هدف خود برسیم.

وی با عنوان این مطلب که مفهوم صندوق‌های بازنشستگی این است که فرد در مرحله سوم زندگی، اوقات را با فراغت بیشتر و دغدغه کمتری بگذراند، ادامه داد: صندوق بازنشستگی تحقیقات جامعی انجام داده و در این پیمایش جامع علاوه بر بازنمایی اشکالات راه‌حل‌های خوبی ارائه شده است.

نهاوندیان افزود: متاسفانه در گذشته میل زیاد به بنگاه‌داری دیده می‌شد و گاهی بنگاه‌های زیان‌ده به صندوق‌ها منتقل شده‌اند و برخی سودآوری پایین داشته‌اند. در حالی که صندوق‌ها در دنیا ریسک‌گریز هستند و کمتر وارد بنگاه‌داری می‌شوند.

وی با عنوان این مطلب که مسیر اصلاحی در صندوق شروع شده و با سرعت بیشتر در دولت دوازدهم ادامه می‌یابد، گفت: جامعه بازنشستگان حق دارد نسبت به منابع و ذخایر خود اطلاع کافی داشته باشد و اظهارنظر کند. دولت وکیل و نماینده جامعه بازنشستگان است.

نهاوندیان با بیان اینکه در این میان نکته اصلی این است که به سمت یک تراز متوازن برویم و نه درآمد کوتاه‌مدت، افزود: افزایش مستمری در کوتاه‌مدت که آینده را دچار بحران کند، خیانت به جامعه بازنشستگی است و هنر مدیران آن است که به جای کوتاه مدت اندیشیدن، یاد گرفته باشیم بلندمدت بیاندیشیم. اشکال اساسی زمانی رخ می‌دهد که لحظه‌ای تصمیم گرفته شود. دولت‌ها فقط عهده‌دار آن چهار سال نیستند و هر تصمیمی می‌گیرند باید تاثیرش در نسل آینده را بررسی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز