خبرگزاری کار ایران

فرماندار سقز:

کشاورزان برای کشت محصولات با صرفه اقتصادی بالا تلاش کنند

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۹۸۶

فرماندار سقز از کشاورزان این شهرستان خواست تا در راستای کشت محصولات با صرفه اقتصادی بالا از جمله زرشک، زعفران و پسته به جای محصولات با ارزش اقتصادی پایین تر برنامه ریزی و تلاش کنند.

به گزارش ایلنا از سنندج، علی اکبر ورمقانی فرماندار سقز در جمع مردم روستاهای دهستان های میرده و تموغه افزود: حرکت به سمت کشاورزی اقتصادی بدلیل کمبود آب از مهمترین مواردی است که کشاورزان باید در اولویت قرار دهند.

وی با اشاره به کمبود آب در کشور بویژه سطحی بودن منابع آبی در شهرستان سقز اظهار کرد: استفاده از آب سدهای این شهرستان برای تامین آب پایدار کشاورزی و بهره گیری از آن برای آبیاری بارانی و تحت فشار به جد پیگیری می شود.

ورمقانی با بیان اینکه 700 میلیارد ریال اعتبار عمرانی از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای برای سقز در نظر گرفته شده است، یادآور شد: از مشکلات اصلی در این شهرستان کمبود اعتبارات عمرانی است بطوری که برای اتمام طرح های نیمه تمام و مطالعه شده در سقز 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

فرماندار سقز با اشاره به درخواست اعضای شورای اسلامی روستاها برای تکخوانی کنتور برق اضافه کرد: تک خوانی کنتور برق از برنامه های اصلی شرکت توزیع برق استان است ولی زمانبر و هزینه بر است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی گفت: تلاش برای تخصیص آب از سد چراغ ویس برای آبیاری 6 هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی در دست پیگیری است.

محسن بیگلری بر تلاش بیشتر شرکت آب منطقه ای کردستان در راستای جانمایی سایت جدید میرده تاکید کرد و ادامه داد: گازرسانی به 17 روستای دهستان های تموغه و میرده در حال انجام است و مشعل گاز این روستا دهه فجر امسال روشن می شود.

بخشدار مرکزی سقز هم در سخنانی گفت: عملیات راهسازی در مسیر روستاهای تموته، کنده سوره و بوبکتان، شیخ چوپان در حال انجام است.

سامان عرفانی از ساخت سه مدرسه خیر ساز در بخش مرکزی و کسب رتبه توسط تعاونی دهیاران این بخش خبر داد و افزود: تعاونی دهیاران بخش مرکزی سقز به عنوان سه تعاونی برتر استان کردستان انتخاب شد.

رئیس شورای بخش مرکزی سقز هم خواستار افزایش اعتبارات دهیاری ها شد و بر مشخص کردن اعتبار مالی برای شورای بخش، تسریع در آماده سازی زیرساخت های روستای بله جر جدید و جانمایی برای سایت جدید بخشی از روستای میرده که به واسطه ساخت سد چراغ ویس زیر آب می رود، تاکید کرد.

علی محمدنژاد خواستار تک خوانی کنتورهای برق، انتخاب پزشکان بومی در طرح پزشک خانواده برای ماندگاری در روستا، ارائه تسهیلات ارزان به کشاورزان و آسفالت جاده های روستایی شد و بر تسریع گازرسانی به روستاها، تقویت و فراهم سازی بسترهای لازم برای آنتن دهی تلفن همراه در روستاها و بستر سازی لازم برای استفاده از اینترنت، صدور سند مالکیت روستایی و تعامل بیشتر نیروهای نظامی و انتظامی با اعضای شورای بخش تاکید کرد.

گفتنی است، سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز